bliver lige nød til at dele min oplevelse.. da jeg slet ikke fatter hvad der kan være gået galt, eller hvorfor?
Gik i seng i nat ved 2-3 tiden, og slukkede computeren i forbindelse med det.. det rimelig fast rutine at når computeren bliver lukket, bliver skærm, mus, og højtalere også slukket.
Da jeg så stod op idag, og ville tænde for lortet igen var der intet liv i skærmen? Kunne heldigvis fixe det ved at skifte strømstikket til skærmen men det er mig da en gåde hvad der kan dræbe en strømledning(som der ikke har kørt strøm igennem) imens skærmen står slukket? 😲
#2. "...tror ikke at den er med ekstern strømforsyning?" Let at se. Hvis der går kabel fra stik i væg til en lille boks, og derfra kabel til skærm er den med ekstern strømforsyning. Intern strømforsyning går kabel direkte fra stik i væg til selve skærmen.
Jeg ved ikke helt hvad fejlen skyldes så. Men jeg oplever selv med min skærm (en Asus 144HZ, helt ny), at hvis den står tændt natten over, altså ved at jeg slukker computeren, men ikke skærmen. Så kan skærmen nogen gange godt have problemer med at vise billede og jeg får bare beskeden "intet signal", det virker så igen hvis jeg tager strømmen fra den eksterne strømforsyning. Prøv at se om det fungere som det skal nu, ellers må du jo sende den til RMA :)
Edit: Du skal huske at selvom skærmen er slukket. Så kører der jo stadig 230v op til skærmen, men den bruger kun standby strøm. Så fejl strøm kan sagtens futte din ledning af.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 24-03-2017 21:28:00.