Har samlet den fine nas med 2 x 8 tb Seagate IronWolf nas hardiske - sat den til min Router og så i strømstik. Starter fanen op fint og den kører derud af. Men kan ikke detekte den på netværket ? Heller ikke med Synology Assistant. Har lavet undtagelse i Firewall for programmet. Kører med windows 10 pro.
Status lampen blinker gult. Har ellers fulgt guiden 100% Kan det være fordi den formattere de 2 diske der er isat ? OG den så først gider netværk bagefter ?
hmm crap - kan ikke huske password / brugernavn på Router. Og er ikke umiddelbart standard admin / admin Hmm er en Genexis Platinum 6810. OG kundeservice lukket...
ahh crap. Er en fiber boks og ikke en Router og kan kun have 1 ting kablet til nettet lol... Wtf ! Så næste spørgsmål. Der er 2 internet porte på min NAS - Kan jeg tilslutte den min port i fiber boksen istedet for min egen pc her og så tilslutte min pc direkte til Nas ? Vil det kunne give kablet forbindelse til pc ?
Svaret er kort, nej det vil ikke give dig det du ønsker. Hop ud og køb en god router, det bliver du glad for i længden :) Hvis der er router i fiber dimsen, så start måske med en switch.
Har en ASUS Rt-AC68u liggende i skabet. Så må den prøves af - Fik jeg aldrig gjort :) Men fanget med svigermekanikken denne weekend så må veeeenteee,,,,, ^^ tålmodigt.... 🤡