#4: er du sikker på det også gælder ryzen, hvor det jo ikke kun er ramfrekvensen, men også inter-ccx? Jeg ville ikke tro det.
Til gengæld synes jeg ikke updaten (godt nok på x370 prime) har ændret på cpu temperaturangivelsen, i hvert fald ikke +20 problemet.
#16.
https://www.youtube.com/watch?...
se hans volt gennemgang. Der går han gennem 2 forskellige ud over vdimm, og en af dem er rigtigt nok Soc, men der er også en 3rd.😉
Jeg prøver lige at boote op ved 2933 om 2 sec, for at se om jeg kan få den stabil der. Men hvis det er Hynix chips jeg har, så frygter jeg at 2666mhz bliver max.. 😩
nu må vi se.
G.Skill F4-3200C14-8GVK - 100% stabil ved 3200 MHz 14-14-14 34-48 på et Asus rog crosshair VI .
Cinebench har ikke brug for at kernerne i CPU'en kommunikerer med hinanden, det fandt jeg ud af da jeg testede 2x Xeon vs 5960X, i Cinebench var resultaterne de samme, men i wPrime var de 2 Xeon bagud, netop på grund af at kernerne skal kommunikerer sammen.
Kan du prøve at køre en test i wPrime? Gerne 1024M. Der burde du kunne se en større forskel.
Cinebench har ikke brug for at kernerne i CPU'en kommunikerer med hinanden, det fandt jeg ud af da jeg testede 2x Xeon vs 5960X, i Cinebench var resultaterne de samme, men i wPrime var de 2 Xeon bagud, netop på grund af at kernerne skal kommunikerer sammen.
Kan du prøve at køre en test i wPrime? Gerne 1024M. Der burde du kunne se en større forskel.
Jeg giver det lige et forsøg ;)
#35 jeg er ved at være super gal på Asus, deres Danske kundeservice er ikke til at få kontakt med, og da jeg endeligt kom igennem så skulle jeg ringe yderligere til en engelsk hotline (i England) for at få hjælp..
for pokker da også.
Jeg hjælper med lidt antiluftskyts fra TPU vedr. ramhastigheder. Kun i lavere opløsninger giver det en gennemsnitlig forskel. Kort sagt: der er ikke meget at komme efter
https://www.techpowerup.com/re...
Faktisk et meget flot resultat. Gav det noget med 3200MHz RAM?
Tjah det bedste ville jo være at kunne teste hastigheden alene. evt. 16-19-19-19-36 med både 3200 og 2933, så er du sikker på at se om hastigheden faktisk betyder noget.
Men det ser bestemt sådan ud.
Tjah det bedste ville jo være at kunne teste hastigheden alene. evt. 16-19-19-19-36 med både 3200 og 2933, så er du sikker på at se om hastigheden faktisk betyder noget.
Men det ser bestemt sådan ud.
Det prøver jeg lige i morgen 😉
#37 , tja jeg har enten et sæt DOA Gskill Trident Z 2*8gb 3600mhz C17 ram, eller også vil Asus X370 prime pro bare ikke køre overhovedet med de ram, hvilket ville være utroligt, da det skulle være single rank Samsung B dies med relativ god binning.
Sååå håber næsten på DOA ram, eller at Asus smider en bios med understøttelse ud snarligt, men syntes kun deres ROG board får opmærksomhed, hvilket er sørgeligt, fandt også lige ud af at prime-pro mangler Clockgen + NVME support, på trods af at det har X370 chipsettet, og stadigvæk koster rimeligt meget i forhold til B350 boardsne. Syntes deres information er mangelfuld, og at det er latterligt at man kun producere 1 board med alt det gode, (og så tilmed kun 1 2000+ kr. board). fanme ripoff.
Pt. kører jeg 3700mhz @1,22volt på stock køleren, samt 2933mhz på mine Corsair LPX3200C16 (hynix SK, single rank) 16-18-18-36 1T @1,35v og kan ikke få dem stabile på 3200mhz overhovedet.
Så mit håb var at de Trident Z kunne klare 3200+ gode timings, men nu må vi se.
Jeg kører 2933 MHz på corsair 3200 MHz på et Msi X 370 Gaming Pro Cpu Oc til 3700 MHz på den køler som fulgte med . Kan mere men mangler Bracket til min Coolermaster Hyper ver 2
Den køre super stabil er ikke gået ned en eneste gang endnu. Men jeg har heller ikke presset den. Den burde nemt kunne køre 3900 MHz som nok er toppen på en R7 1700 på luft.
Jeg kører med de anbefalede 1,35 volt fra Amd.
Mangler at installere min Intel 600p Ssd 256 Gb som jeg var heldig at købe til kun 599 kr. i sidste Weekend.
https://www.elgiganten.dk/prod...
Jeg kører 2933 MHz på corsair 3200 MHz på et Msi X 370 Gaming Pro Cpu Oc til 3700 MHz på den køler som fulgte med . Kan mere men mangler Bracket til min Coolermaster Hyper ver 2
Den køre super stabil er ikke gået ned en eneste gang endnu. Men jeg har heller ikke presset den. Den burde nemt kunne køre 3900 MHz som nok er toppen på en R7 1700 på luft.
Jeg kører med de anbefalede 1,35 volt fra Amd.
Mangler at installere min Intel 600p Ssd 256 Gb som jeg var heldig at købe til kun 599 kr. i sidste Weekend.
https://www.elgiganten.dk/prod...
Kører fint ved 3800 MHz samme indstilling 🙂 Super nice
Ok jeg har kun stock køleren ved 3800 MHz bliver den ca 71 til 73 grader når jeg tester, træls at vente på den bracket til min Hyper 612 ver 2 køler den kunne holde min tidligere Fx 8350 kølig ved oc til 4400 MHz.
Jeg har lige fået den til at køre på min nye super hurtige Ssd og er ved at installere Windows og spil testprogrammer.
Det tog ca 10 min at installere Win 10 mega hurtig.