Hvordan i hades slaar jeg Fast sync til?

Grafikkort d.  27. marts. 2017, skrevet af Sven Bent
Vist: 1416 gange.

Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2017 04:32:09
Svar/Indlæg:
3661/82
Sad lige og fik lyst til at spille Doom 2016 igen.
Daffed i nvidia driver og satte sync til fast.
men jeg kan tydelig se at fast sync ikke er slaaet til

hvis jeg i doom saetter vsync on bliver jeg capped til 60fps (60hz monitor)
Hvis jeg slaar vsync fra faar jeg godt nok mine 100+FPS, men jeg kan tydeligt se tearing.

Saa nu er jeg sgisme lidt undrende over hvordan jeg faar fast sync slaaet til


Windows 10
nvida driver 37653
I7 3770
4x 8GB DDR 2133mhz ram
Gigabyte GTX970


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 27-03-2017 12:40:57.
TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2017 09:25:16
Svar/Indlæg:
269/14
I din nvidia driver panel, under sektionen "global settings", find indstillingen "monitor technology". Den skal stå til G-Sync selvfølgelig.

Personligt har jeg bedst resultat ved at tvinge v-sync on i driveren og derefter off inde i spillet. Fast skulle give mindre input lag, men har ikke brugt det selv.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
27-03-2017 15:50:21
Svar/Indlæg:
2085/124
Ikke helt forstået, hvis vertikal synkronisering, er det de 60Hz som diktere, vil du have mere, må du skaffe ny skærm eller overclocke skærmen (hvilket er skod mht. driver opdateringer af grafikkort...)

FreeSync og G-Sync er en anden sag.

Jeg bruger let application decide og fikser det fra spillet af.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2017 17:37:10
Svar/Indlæg:
3661/82
#1
Jeg oensker at slaa fast sync til. ikke G-sync

#2
Nej Fast sync bruge en 3. buffer saa du netop ikke er haemmet at din HZ til fps under v-sync
Husk paat at dit HZ cap paa FPS kun kommer pga du loeber toer for framebuffer i vente periode paa et refresh bliver faerdig



TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2017 17:39:48
Svar/Indlæg:
269/14
#3: Jeg mente bare at fast sync var en del af G-Sync, kan være jeg tager fejl.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2017 17:53:46
Svar/Indlæg:
3661/82
#4
Fast virker universelt. det er en form for hemmelig triplebuffering system der konstans roter buffers
normal tripel buffering stopper naar alle 3 framebuffers er fuldt op (Dvs CAp naar FPS rammer HZ )


groft set:

G-sync = naar din maskine er for langsomt til din skaerm aka for folk der kan lide lav FPS

Fast-sync = naar din maskine er hurtiger end din FPS aka for folk der vil have hoej FPS

De kan dog kombineres

anyway saa fandt jeg ud af mit problem.
Det ser ud til at fast sync kun virker i DX titler.

Hverken quake3 (opengl) eller Doom2016 (vulkan) kunne koere hoejere end hz med vsync slaat til.
Jeg startede Lords of the Fallen og BOOM 80-120FPS med vsync til. og kunne falde til .feks 55FPS uden at droppe til 30FPS som under normalt vsync.



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2017 18:02:14
Svar/Indlæg:
3661/82
og det ser ud til ogsaa kun at virke i fullscreen


Nykjaer
 
Newbie
Tilføjet:
28-03-2017 01:56:07
Svar/Indlæg:
56/1
I nvidia kontrolpanelet, så skal du vælge 'Hurtig' i vSync (lodret synkronisering), og ikke bare til (man kan vælge fra, til, adaptiv og hurtig - og hurtig skulle være = fast sync, dvs ingen tearing)


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2017 13:03:11
Svar/Indlæg:
2845/91
#5 god info, det har jeg ikke tænkt på før, jeg er også ret glad for fast sync.
#7 det har han vist gjort, men hans spil (Doom) understøtter ikke hurtig (fast) sync.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2017 18:22:58
Svar/Indlæg:
3661/82
#7
Citat fra op
"Daffed i nvidia driver og satte sync til fast. "

Yderlige opdatering i #5
"Det ser ud til at fast sync kun virker i DX titler."


Jeg takker for viljen til at hjælpe, men der er ikke meget hjælp over det hvis man kun læser en overskriften. 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 28-03-2017 18:24:17.