Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2017 13:59:13
Svar/Indlæg:
397/35
En spritny bruger herinde registrerer sig d.23/03 og skriver en PM til mig samme dag ang. en købsannonce, jeg har oprettet.
Vi taler frem og tilbage og bliver enige om, at jeg skal overføre penge og så vil vedkommende sende varen - jeg ved IKKE, hvorfor jeg på dette tidspunkt ikke tænkte på at checke, om det var en gammel eller ny bruger her på sitet....
Men faktum er, at jeg på dette tidspunkt ikke er specielt nervøs omkring snyd, selvom brugeren underskriver sig "Ditte" - og varen er RAM. "Hvor tit sælger kvinder lige RAM?", kunne jeg jo godt have tænkt...
Anyway, jeg går hen og BLIVER nervøs og spørger derfor vedkommende, om jeg ikke kan afhente i stedet.
Jeg får så svaret, at hendes mand har taget RAM'ene med sig på arbejde i dag og muligvis allerede er i gang med at sende dem - jeg tænker her: "Det var da sjovt, at hun ville sende varen, uden først at have modtaget betaling", men jeg tænker så "Nåja, ny bruger. Måske har hun ikke helt styr på, hvordan man bedst beskytter sig selv mod bedrageri" og jeg lader tvivlen komme hende til gode - men samtidigt spørger jeg hende, om hun kan nå at stoppe afsendelsen.
Det lykkedes umiddelbart ikke; "Pakken er sendt", siger hun - hvorefter jeg spørger hende om adresse, email og mobilnummer, som jeg vil bruge til at finde ud af, om brugeren er reel nok.
Jeg får hurtigt nogle oplysninger - men navnet findes slet ikke i Danmark hos hverken KRAK eller Google. Adressen og telefonnummeret kan heller ikke fremsøges - og da brugeren ikke har MobilePay, men vil have penge overført pr. konto, så er jeg RET meget i tvivl på dette tidspunkt. Hun kan da SAGTENS have skjult nummer og hemmelig adresse, men det er da LIDT sjovt, at hendes navn ikke kan findes OVERHOVEDET på Google.
Så derfor beslutter jeg mig for, med min gode handelsstatistik i ryggen, at meddele brugeren, at jeg er begyndt at blive nervøs ved hele handelen og den måde, som hun handler på - det virker næsten for godt til at være sandt - og at jeg vil vente med at overføre pengene, indtil jeg har modtaget varen. Jeg er udmærket godt klar over, at det IKKE er kutymen her på sitet, men vil gerne beskytte mig selv maksimalt, FORDI der er tale om en HELT ny brugers første handel.
Jeg beder hende have forståelse for det - og forsikrer hende, at hun nok skal få pengene, når jeg har fået varen.
Men dette falder absolut ikke i god jord hos hende....
Hun anklager mig for snyd og aftalebrud og hævder, at jeg opfører mig useriøst. Det kan hun jo altsammen have ret i - men det er jo bare for at beskytte mig selv. Hun skriver også, at hendes mand vil gå ned på posthuset, for at forsøge at annullere forsendelsen.
Det "sjove" er, at hun åbenbart besinder sig lidt, og skriver til mig, at jeg "som det mindste kan overføre halvdelen af pengene". Tjaeh, det kunne jo lyde reelt og fair nok. Men i mine øjne kan det også opfattes som en desperat snyder, der bare prøver at trække NOGLE penge hjem.
Så jeg skriver derfor til hende, at jeg nok skal overføre hele beløbet, hvis jeg modtager varen - og, hvis det lykkedes dem at annullere forsendelsen, men stadig gerne vil sælge RAM'ene til mig, så vil jeg stadig hjertens gerne afhente dem kontant på deres adresse.
Det har jeg så ikke fået svar på endnu...
Men, mit spørgsmål til jer er:
Ville I have opført jer ligesom mig, hvis I havde været i samme situation?