Hvad er dit budget og hvilken opløsning vil du game i?
Gfx kort plejer at give mest, men det kunne også være en god idé at købe en i5 eller i7 nyt bundkort og 8gb ram ekstra.
Prøv at se om du ikke kan finde noget i køb og salg.
De fleste bundkort producenter laver nogle gode bundkort.
Hvis at du vil købe noget helt nyt hardware så kunne du købe i5 7500 eller i7 7700k og 16gb ddr4 ram og et Gtx 1060. Så vil du kunne køre de fleste spil flydende i 1080p.
Du vil nok spare lidt på load tiderne hvis at du investerer i en SSD.
Ryzen er for dyr, hvis at det kun er gaming du vil benytte den.
Da jeg ikke har tænkt mig at købe alle kompunenterne på samme tid
Hej HwT,
Jeg har købt min første gamer pc 🙂 ved godt at den ikke er så vild men tanken er at den skal blive en average gamer pc
😀
Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal skifte ud og hvad der er vigtigst
Specs
Kabinet: bitfenix comrade
CPU: Amd fx 4130 quard core 4GHz
Motherboard: Gigabite AM3+
CPU køler: 120mm Deepcool
Ram: 2x4 GB Røde gskill DDR3
Grafikkort: AMD XFX Radeon powercolor HD 7850 OC
Harddisk: 500GB WD caviar blue 7200 rpm
Strømforsyning: 600w LC power 80 plus silver gamer
Ser fint ud, 16Gb er længe nok. Den eneste grund til at jeg har 16Gb ram, er da jeg køre med virtual-machine. Altså simulerede operativ system.
Jeg vil mene at det er nok med 16gb, med mindre at du har planer om at redigere billeder, video eller lyd filer.
16GB er rigeligt. RIGELIGT. jeg har selv 16 GB og jeg bruger sjældent i nærheden af 8. jeg har forsøgt mig lidt med videoredigering af spil, og selv der bryder jeg ikke 8GB grænsen med 15 chrome tabs åbne samtidig (notorisk for skyhøjt ramforbrug. 16 GB er rigeligt.
Z270 giver også mening hvis du vil køre SLI på et tidspunkt (hvilket du dog ikke kan med GTX 1060).
Liste over forskelle i chipsets:
https://www.pugetsystems.com/l...