Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2017 12:26:14
Svar/Indlæg:
263/26
Hej,
Jeg har I snart et par mdr. haft fibia's 500/500 forbindelse.
Den blev I første omgang købt fordi at jeg bruger FTP/SFTP til at overføre filer mellem servere og en server på min addresse som varierer I størrelser fra 1-80GB, I arbejdsøjemed.
Dog har jeg det problem, at Fibia's forbindelse bare ikke kan klare mere end 16MB/s, både ved down og upstream, og det er et problem på servere i alle lande, Tyskland, Holland, Frankrig og Sverige.
Jeg ved at Fibia peerer med Nianet og Level 3, hvor level 3 nok er en af de bedre at peere med(Man får hvad man betaler for). Fik dog at vide at deres forbindelse til Level 3 kun var på 60 gbits(rofl) som ville blive opgraderet snart til 100 gbits.
Jeg har prøvet alt de har bedt mig om.
- Køre direkte på fiberboksen, udenom min router.
- Køre WinMTR til flere forskellige af serverene.
- Køre speedtests for at se om jeg fik de 500/500.
- Bekræfte at jeg kun fik 16MB/s op og ned fra boksene.
- Geninstalleret OS og sørget for nyeste driver til netværkskort fra Intel.
Til sidst kunne jeg høre at teknikeren som jeg snakkede med til aller sidst var ved at give op, og gav serverene, som forresten har dedikerede 1gbit forbindelser, og sagde at FTP servere normalt bufferede eller der var en router et sted som bare ikke kunne klare mere.
Han kunne dog ikke forklare at min bror som kører en 300/30 YouSee forbindelse, kan hente med MERE end jeg med en 500/500 kan, I samme tidsrum!
Så er Fibia's net bare elendigt, eller er der et problem på deres netværk som de ikke vil fortælle mig om?