Wifi hovedpine!

Diverse d.  31. marts. 2017, skrevet af BrianTaylor
Vist: 1213 gange.

BrianTaylor

Erfaren rotte
Tilføjet:
31-03-2017 16:22:41
Svar/Indlæg:
68/31
Helløj,

Jeg sidder med noget jeg betragter som et underligt problem.

Jeg har 3 Wifi netværk, alle var Linksys E3200. De sidder 3 steder i huset og laver Wfifi, kørt fint i over et å, nok 2, kan ik huske det. Pluslig en dag kommer en og siger hans Android ikke kan få noget internet når han logger på. Jeg tænkte underligt, ser på mi egen android, og ganske rigtigt, jeg har nu et ! tegn ved mit wifi. Jeg tester alle 3 netværk, samme problem. Hmm

Jeg finder tid, logger ind på alle 3 en efter en, opdatere firmware, genstarter og alt det fine. Samme problem. Nu begynder den ene printer (wifi) at hoppe af med jævne mellemrum. Jeg køre wifi analyser, ingen problem, alle 3 netværk på hver sine kanaler og ingen nabo'er som forstyrre.

På dette tidspunkt, gå jeg mere ind i det, test Ios, og alle 3 ipads går lige på ingen problemer overhoved.

Når lidt tid går, vi beslutter at sætte AP's med long range op.
De er kommet i dag, Unifi AP AC LR, super fine AP, og pisset dur som skal, booooorset fra, Ingen Internet på android, samme problem.

Er det nogen som her en forkaling på hvorfor, og hvordan man kan løse dette problem??
puma99dk|

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2017 16:44:37
Svar/Indlæg:
501/10
får android enhederne en ip eller har de problemer med adgangskoden?

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2017 17:28:11
Svar/Indlæg:
3385/80
Lyder som et problem med DNS.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2017 18:43:50
Svar/Indlæg:
3799/43
kan du tilgå dit interface på de accesspoint du connecter til ?
Ligger dine Wifi med 3 kanaler imellem ? fx. Router benytter kanal 1 ap1 kanal 4 ap2 kanal 7 ?

Har du ændret på ip adresserne sådan at de ikke benytter den samme ip adresse? på dine accesspoints og router.

Har du kontrolleret at det kun er din router det benytter DHcp servicen?

Har du konfigureret dine Accesspoint til at benytte ip adresser der ligger uden for din dhcp service range? eller får dine accesspoint tildelt ip adressen via dhcp servicen ?
Du må jo ikke benytte 2 ens ip'er på dit netværk. ellers så opstår der konflikt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 31-03-2017 18:45:30.

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2017 20:17:04
Svar/Indlæg:
480/8
Tænker det samme som #2

minoo

Superbruger
Tilføjet:
31-03-2017 23:15:09
Svar/Indlæg:
201/26
Bruger du dem som routers? eller bare som accespoints.. skal ikke kunne sige hvad problemet et på dem har du overvejet og skift over til et WRT software på dem som

advancedtomato.com

eller

www.dd-wrt.com

har kun hørt godt om disse opensoftwares :)

BrianTaylor

Erfaren rotte
Tilføjet:
04-04-2017 09:51:53
Svar/Indlæg:
68/31

får android enhederne en ip eller har de problemer med adgangskoden?

puma99dk| skrev d. 31-03-2017 16:44:37

Android tyder ikke på at få en IP, men set via AP interface, får den en IP.

Lyder som et problem med DNS.

Die_Happy skrev d. 31-03-2017 17:28:11

Kunne det snildt være. Jeg ved bare ikke hvor jeg skal søge.

Der er ingen problemer med at snakke med AP, og div dele, fejlen ligger umuligt i mangle på kontakt.

Hvordan kan jeg undersøge DNS nærmer?

BrianTaylor

Erfaren rotte
Tilføjet:
04-04-2017 09:59:53
Svar/Indlæg:
68/31

kan du tilgå dit interface på de accesspoint du connecter til ?
Ligger dine Wifi med 3 kanaler imellem ? fx. Router benytter kanal 1 ap1 kanal 4 ap2 kanal 7 ?

Har du ændret på ip adresserne sådan at de ikke benytter den samme ip adresse? på dine accesspoints og router.

Har du kontrolleret at det kun er din router det benytter DHcp servicen?

Har du konfigureret dine Accesspoint til at benytte ip adresser der ligger uden for din dhcp service range? eller får dine accesspoint tildelt ip adressen via dhcp servicen ?
Du må jo ikke benytte 2 ens ip'er på dit netværk. ellers så opstår der konflikt.

ICE-Cool skrev d. 31-03-2017 18:43:50

Kort sagt, så er der styr på alt du siger. Hvis der er ip konfligt, så tvivler jeg på at android ville være eneste uden problemer.

Andorid blev tested på 5ghz, og dur fint, men stadig ikke noget som dur på 2,4ghz af android.

BrianTaylor

Erfaren rotte
Tilføjet:
04-04-2017 10:07:53
Svar/Indlæg:
68/31
Jeg har her til morgen, prøvet med Google's DNS, ingen ændring.

Så prøvede jeg at lade AP'en være styred af DHCP, ingen ændring.

Jeg har P.T samme problem med nye AP, og de 2 gamle Linksys som stådaig sidder på netværk (skal skiftes med AP)

Så det er nød til at være noget som ligger andet sted. DHCP er sjvj styret af serveren i huset. Har en ide om den blokere for android. Hvordan kan man se den slags. Jeg har fuld adgang til server.