Er telefonen varm ??

Diverse d.  02. april. 2017, skrevet af simsondegn
Vist: 1006 gange.

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2017 08:51:38
Svar/Indlæg:
358/92
Hejsa derude.

Købte en Sony Xperia Z5 Compact telefon af en bruger på dba her den anden dag for 800,-kroner. Telefonen fremstår næsten som ny, dog var der kun lader med, som ikke er original.
Da sælger boede i området, hentede jeg den selv. Han virkede meget reel, da jeg hentede den.

Sælger havde oplyst, hans mobilepay ikke virkede og han helst ville have kontanter. Tjekkede for sjovt om han havde mobilepay og det havde han.

Har efterfølgende fundet ud af telefonen har været en udstillingsmodel i Bilka, da der ligge mange billeder derpå 😕 Sælger arbejder ikke i bilka.

Har tjekket imei nummeret på diverse sites og den er ikke meldt stjålet.

Er den varm/stjålet ?

Mvh Mads

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2017 09:11:54
Svar/Indlæg:
1300/30
Kunne næsten kun forestille mig at Bilka ville melde en evt telefon stjålet ASAP, så hvis den ikke umiddelbart er meldt stjålet så glem alt om det og nyd din nye telefon 🙂

Dog ville jeg nok lige ringe til politiet for at tjekke op på IMEI nr for at være helt sikker.

Jeg tror heller ikke sådan lige at mobiler i butikker er sådan lige til at stjæle. De er som regel fysisk sikret, så hvis ikke der er nogle tegn på det, så er det nok bare din fantasi der løber af med dig 🙂

Gem oplysninger på sælger og alt info herom, og hvis der en dag skulle blive noget, så kan du altid henvise til salget.

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2017 09:17:14
Svar/Indlæg:
358/92
#1 Synes bare der er flere ting, der virker mistænkelig.

Næsten nye vare uden emballage og kvit.
Ville ikke bruge Mobilepay.
Billig pris.

Men kunne dog afhente.

Rafcio

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2017 10:18:08
Svar/Indlæg:
445/32
Ved ikke hvordan det er med din telefon, men du få lige min historie.
I november fandt jeg en iPhone på dba. Fik aftalt handlen med vedkommende kun fordi at han kunne personligt aflevere telefonen hos min svoger på Sjælland ( er selv fra Fyn) Alt det efter jeg fik udleveret hans adresse og telefonnummer som passede. Han kom selv og afleverede den skide iPhone, fik pengene og alt var i skønneste orden. Det er hvad jeg troede. Telefonen var spæret. Selvfølgelig. 3000 var brugt. Politimand tog imod telefonen der var meldt stjålet fik alle sms'er mellem mig og ham, kommunikation fra DBA, adresse, hans telefonnummer, billeder af ham og min svogers bekræftelse på at det var samme mand. Han var sgu sådan set klar til at blive hentet... Det er sgu hvad jeg troede. Jeg har stadig intet hørt fra politiet FFS!! Så hverken telefon eller penge til mig. Dette på trods af at jeg havde alle data/info om manden og han kom sgu selv og afleverede lortet.
Pointen er at de ved at det er muligt at tage røven på folk i en grad der er helt utrolig. Fordi at vi sparer på offentlige ressourcer og vores kære politi har ikke en chance for at få styr på den slags længere grundet nada ressourcer.
Ved ikke om du kan få hentet data hos politi om IMEI. Men tja, pas på. Andet kan jeg ikke sige.

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2017 10:31:17
Svar/Indlæg:
1349/11
-> #3 Det er ikke politiets opgave at sørge for du får dine penge igen, de skal kun være behjælpelig med at få det stjålne igen, og forklare dig hvad du kan gør, så ring til politiet og snak med dem, eller endnu bedre skriv, for så har du alt på tryk.

PCDania

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2017 12:11:07
Svar/Indlæg:
598/0
Den kan være fundet i Bilkas "rodekasse" hvor de sælger ting der mangler emballage/andet eller indpakning er beskadiget. Alle udstillings mobiler i Bilka er sikrede med tyverialarm.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PCDania d. 02-04-2017 12:12:18.

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2017 12:39:25
Svar/Indlæg:
1906/25
Det kan være en medarbejders telefon der bare er mistet.

Rigtig mange folk spærrer ikke deres mobil hvis de taber/mister den.

Klump

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2017 23:40:49
Svar/Indlæg:
447/2

Ved ikke hvordan det er med din telefon, men du få lige min historie.
I november fandt jeg en iPhone på dba. Fik aftalt handlen med vedkommende kun fordi at han kunne personligt aflevere telefonen hos min svoger på Sjælland ( er selv fra Fyn) Alt det efter jeg fik udleveret hans adresse og telefonnummer som passede. Han kom selv og afleverede den skide iPhone, fik pengene og alt var i skønneste orden. Det er hvad jeg troede. Telefonen var spæret. Selvfølgelig. 3000 var brugt. Politimand tog imod telefonen der var meldt stjålet fik alle sms'er mellem mig og ham, kommunikation fra DBA, adresse, hans telefonnummer, billeder af ham og min svogers bekræftelse på at det var samme mand. Han var sgu sådan set klar til at blive hentet... Det er sgu hvad jeg troede. Jeg har stadig intet hørt fra politiet FFS!! Så hverken telefon eller penge til mig. Dette på trods af at jeg havde alle data/info om manden og han kom sgu selv og afleverede lortet.
Pointen er at de ved at det er muligt at tage røven på folk i en grad der er helt utrolig. Fordi at vi sparer på offentlige ressourcer og vores kære politi har ikke en chance for at få styr på den slags længere grundet nada ressourcer.
Ved ikke om du kan få hentet data hos politi om IMEI. Men tja, pas på. Andet kan jeg ikke sige.

Rafcio skrev d. 02-04-2017 10:18:08

Det falder desværre ind under småsager når vi snakker 3000kr. Men manden skal nok høre fra Politiet. Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte politiet og sige at hvis der kommer en eventuel sigtelse af manden som har solgt dig mobiltelefonen, at du gør krav det betalte beløb.

Fordi hvis personen bliver dømt, så vil han også blive dømt til at tilbagebetale de 3000kr til dig.