Ved ikke hvordan det er med din telefon, men du få lige min historie.
I november fandt jeg en iPhone på dba. Fik aftalt handlen med vedkommende kun fordi at han kunne personligt aflevere telefonen hos min svoger på Sjælland ( er selv fra Fyn) Alt det efter jeg fik udleveret hans adresse og telefonnummer som passede. Han kom selv og afleverede den skide iPhone, fik pengene og alt var i skønneste orden. Det er hvad jeg troede. Telefonen var spæret. Selvfølgelig. 3000 var brugt. Politimand tog imod telefonen der var meldt stjålet fik alle sms'er mellem mig og ham, kommunikation fra DBA, adresse, hans telefonnummer, billeder af ham og min svogers bekræftelse på at det var samme mand. Han var sgu sådan set klar til at blive hentet... Det er sgu hvad jeg troede. Jeg har stadig intet hørt fra politiet FFS!! Så hverken telefon eller penge til mig. Dette på trods af at jeg havde alle data/info om manden og han kom sgu selv og afleverede lortet.
Pointen er at de ved at det er muligt at tage røven på folk i en grad der er helt utrolig. Fordi at vi sparer på offentlige ressourcer og vores kære politi har ikke en chance for at få styr på den slags længere grundet nada ressourcer.
Ved ikke om du kan få hentet data hos politi om IMEI. Men tja, pas på. Andet kan jeg ikke sige.