Kopiere du filerne fra X til X? eller laver du et "Klip" fra mappe X til mappe X?
ja det er jo fordi de flyttes fra din NAS til dig og så tilbage til din NAS, sådan opfatter din windows det, så gør som de andre siger og flyt filerne på din NAS.
Hvad mener du med at det giver et forstyrrende arbejdsflow???
Så vidt jeg forstår er dit ønske at bruge NAS'ens egen drev-controller til kopieringen/flytningen ?
I så fald vil jeg mene det kræver admin/root rettigheder du kun opnår ved at logge ind i NAS'en og derfra fortage kopier/flyt.
Min nas er ret besværlig at lave filhåndtering i, så er meget nysgerrig hvis du finder en løsning :D
Du kan samle dem til et drev, feks del mappen et niveau op eller lav et hard/symlink. Du kan ikke gøre det anderledes i Windows.
Hvad er det for et nas/os?
flyte fra et drev til det samme drev bliver dine data ikke flyttet. de bliver blot omdoebt med den nye sti
flytter du fra et drev ti let andre skal dine data fysisk flyttes.
Det har vaeret saaledes sidne dos tiderne
nu tested jeg lige sevl her
Bruger Maskine Windows 10
Serveren er Window 7
jeg havde mit X drev der gik til \\Daemon\D (some er lokalt D:\ paa serveren\)
eg saette Z drev til \\Daemon\inbox ( som er D:\inbox\ paa servern)
Hvis jeg flyttede en 350MB file fra den ene til den andet gik der under 1 sek.
Saa det er umiddelbart ikke en Windows begraesning.
Maaske lidt reelt informationer om dit udstyr og opsaetning ville hjaelpe
For mig lyder det som om det er en begrænsning i dins NAS.
jeg skal ikke kunne sige det 100% men naar det virker upaerklageligt med en windows server virker det som om den funktionalitet du oensker er understoettet af windows clienten og det er blot din NAS der ikke kan hitte ud af det.
jeg har desvaere ikke meget erfaring med synolgoy NAS. jeg har aldrig brudt mig om nogle af de NAS jeg har testet.