Bliver vi snyt !! (Låst)

Diverse d.  12. april. 2017, skrevet af piller
Vist: 1319 gange.

piller
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2017 01:34:38
Svar/Indlæg:
14/4
Jeg har nu igennem længere tid til stor forundring gentagende gange oplevet at nogle fra den selvbestaltede "HÅRDE KERNE" måske byder gensidigt ind på deres HBO. med kunstigt opskruede bud for at få priserne presset op i et lejde som andre knap så rutinerede her på portalen ikke kan gennemskue.
Så kunne man selvfølgelig sige at det står enhver for hvor meget man vil betale for varer.Men sådan forholder det sig ikke altid.
De ikke så erfarende støtter sig af gode grunde til buddene fra disse "LAKEJER" ved at se på deres profiler osv. (ikke fordi de er særligt flatterende) for så går de ud fra at de er på den sådan nogenlunde sikre side.I disse tilfælde er det lige modsat.
Og det er lige netop det hvad disse knap så erfarende skulle kunne!at støtte sig til de erfarende,så det er den rigtige pris der fremkommer ved en HBO.Det er det det hele drejer sig om! DEN RIGTIGE PRIS for hver part.
Jeg fulgte på er tidspunkt en HBO. tråd fra en "SUPER DUPER" bruger som skrev til en bruger at han ikke i en HBO. tråd gad at høre på alt det (og jeg citerer) pis og lort fra sådan en nybegynder som ham ( citat slut).
Årsagen til hans intellektuelle opkast var at en efter hans mening uerfaren bruger havde vovet sig til at spørge ind til om der måske var en fejl i hans HBO. priser. Dette var en forespørgsel altså et vejledende orienterings spørgsmål.
Straks efter kom hans KARTEL KUMPANER galoperede på bud hesten med det ene vilde bud efter det andet alt blev solg til den "rigtige pris og tju-bang tra lalala så var Don Corleone butikken lukket og solgt og brændt ned til grunden.Dette er bare et eksempel af mange.
Til jer som mener at i er ophøjet over nogen som helst bruger om det være sig nybegynder- uerfaren- erfaren eller vildfaren og som tror at i kan vedblive med at bruge disse mafia metoder det skal nok blive stoppet når først der kommer gang i debatten.Og så må vi se hvad de ansvarlige har tænkt sig at gøre ved sagen i sidste ende er det ikke bare deres personlige troværdighed der står på spil men i særdeleshed deres pligt til at varetage alles rettigheder.
Jeg er klar over at jeg har plaseret mig på øretævernes holdeplads og den tager jeg gerne med bare de skide sprællere og hundehoveder kommer ned med nakken og det bliver stoppet fremadrettet.
Og så lad os få gang i tråden her er der ingen der bliver kørt over.
For god ordens skyld skal det pointeres at ovenstående ikke er et angreb eller beskyldning på enkelt personer elle HWT.DK. og at det er op til den enkle at bedømme.
Med venlig hilsen



Jesper Riis



Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 05:36:41
Svar/Indlæg:
1704/19
Kiggede på tråd og så en massiv blok af bogstaver uden opdeling, læste fire linjer og tænkte...ej jeg må videre...


Ja det var min oplevelse, vil du have gang i noget med din klagen så gør den læsbar, 72 gange er tråd forsøgt læst men alligevel ingen kommentarer før nu.

Jeg skal være ærlig og sige at der er nogle som forventer lidt i overkanten for deres varer men det er lovligt at byde mindre, der er så også rigtig mange folk som bare skam byder direkte urealistisk når det er sagt så er det jo op til folk selv at bestemme hvad varen sælges for og det samme hvad de vil byde, ved brugt køb/salg skal man tjekke priser nøjagtig som man skal med nye produkter.

Det at du kommer med ord som "HÅRDE KERNE" KARTEL KUMPANER Don Corleone sælger ikke din tråd særlig godt når man ved at du selv har et af de omtalte problemer i din tråd eller i mit svar.

Personligt handler jeg ikke noget videre her på siden eller for den sags skyld på andre IT sider, der er simpelthen for mange der tror at det er en gavebod (skam bydere), for mange som løber fra aftaler (nye folk som af en eller anden grund ikke er til at stole på), samt folk som bruger det at der stadig er garanti på (hvilket der typisk IKKE er ved andre end oprindelig køber).

Der er så også dem man ikke kender som sjovt nok også har et problem med at sende varerne når de er betalt eller der kommer tomme pakker frem.

Mit klare råd må være:

Er man utilfreds med de bud man får på det man har til salg, så sælg et andet sted.


Er man utilfreds med de priser folk vil sælge til, så kig andre steder samtidig.


Er priser rimelig ens på diverse hardware/It sider og lavere eller højere end man ønsker så er sandsynligheden for at det er en selv der er gal på det temmelig stor.

At skrive om mafia metoder er sku svært at tage seriøst.


balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 05:44:49
Svar/Indlæg:
367/3
Hvis du ikke har konkrete eksempler har du en dårlig sag.

Selvom jeg ikke er ret aktiv her på siden kigger jeg jævnligt i køb/salg trådene, og kan slet ikke genkede din historie.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 07:02:07
Svar/Indlæg:
5224/222
ok


Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2017 07:15:27
Svar/Indlæg:
394/3
Syntes nu mere at folk har en tendens til at underbyde. Feks at nu forventer nogen næsten at kunne få et 980ti til under 2000kr.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 07:57:40
Svar/Indlæg:
6181/270
Ok 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym20219355916 d. 12-04-2017 07:58:40.


jimmy_hoffa
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2017 08:24:23
Svar/Indlæg:
195/51
Haha. Hvor lægger du din sølvpapirs-hat når du sover?


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 08:48:12
Svar/Indlæg:
3100/53
Snydt*

Derudover bør du omformulere din overskrift.

"Bliver vi snydt!!" giver ingen mening. Skriv i stedet en af følgende:

"Vi bliver snydt!" Som er en konstatering. (Et enkelt udråbstegn er for øvrigt nok. Du skriver heller ikke "Jeg er sur sur sur sur sur" for at vise at du er meget sur.)
Eller
"Bliver vi snydt?" Som er et spørgsmål.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af p0Pe d. 12-04-2017 09:03:18.


piller
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2017 10:11:02
Svar/Indlæg:
14/4
Nu er det ikke min retskrivning tråden drejer sig om. Men at få en debat i gang.
Men i er alle velkommen til at korrektur læse den.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af piller d. 12-04-2017 10:23:29.


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 10:21:50
Svar/Indlæg:
3100/53
Debatten har allerede været kørt. Og enden var at dine konspirationsteorier er latterlige, ikke kan genkendes af folk, og at du kun har en wall of text, og ingen eksempler.


piller
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2017 10:30:17
Svar/Indlæg:
14/4
#9 Hvis debatten allerede har kørt er der måske noget om sagen.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-04-2017 10:35:58
Svar/Indlæg:
4981/47
#0

Cocio kan normalt godt lide romaner, din er bare meget indirekte og dermed ikke skide fyldesgørende ifh til hvad/Hvem det rent faktisk handler om...

Anyways, du vil altid komme længere med at henvende dig direkte til en fra Crew/Via Anmeld funktionen, og det syntes jeg også at du skal gøre nu her ved at sende mig en PM, om hvad den her tråd helt konkret omhandler, og gerne med links til evt eksempler 🙂

Prisvuderinger høre til i vuderingstråde, kan folk ikke finde ud af det, så anmelder man skidtet også fixer crew det, eller sådan burde det være...

Desværre lader flere stå til fremfor at anmelde tosserne, der netop ikke rigtig vil forstå at det ikke er deres ret at prisvudere/nedvudere alting bare fordi de vil have en billig vare/køre krejler-showet eller what-ever, så vi som Crew, kan ikke kan gøre meget mere aktivt når det ikke anmeldes ret tit.

Jeg holder lidt øje og skriver divs nicks ned nu og da selv, i og med jeg personligt altid har syntes vi har et godt brugtmarked forum herinde, så har den forumdel altid haft lidt mere af mit fokus, selv nu her kan man vel godt sige jeg holder øje med de mest nederen kjelere allerede, omend ikke nær som aktivt som tidligere 😀 ❤


#12
Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2017 10:37:12
Svar/Indlæg:
709/10
#1
Jeg har lidt svært ved og se hvad du egentlig er så sur over ?.

eksempel:

Jeg sætter en vare til salg og forventer en pris, som er retfærdig, ikke sandt ?.
Er man ikke tilfreds med prisen som bliver tilbudt, så er man da i sin gode ret til at sige nej, du er jo sælger.

Du har osse et ansvar som sælger, og se realistisk på hvad du kan forlange for en vare.
Allerede fra dag 1 efter du har købt nyt hardware, så er prisen allerede faldet dramatisk bare grundet, at det har været brugt.
At du måske har købt en vare for f.eks. 4500,- og brugt varen i 6mdr, så kan du altså ikke få mere end ½delen for den, A: Den har været brugt, B: prisen er ikke højere end hvad folk vil give for den.

Ellers find et andet sted of sælge, for det er prisen på grisen pr. dags dato, og det er uanset hvad du så end har givet for det.


#13
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 10:39:16
Svar/Indlæg:
3100/53
#10

Nææh, det viser bare at du lige har et hidsigt øjeblik og føler hele verden er imod dig. Og nu søger du folk som har det på samme måde så i sammen kan rejse jer imod "systemet".

Problemet er bare at du ikke gider tage dig tid til rent faktisk at undersøge dine påstande, og underbygge dem med eksempler. I stedet regner du med at folk køber deres treforke, og så ellers bare følger dig i kamp.

Denne tråd er ikke oplæg til en debat. Det er en omgang ubegrundet brok.

Vil du debatere, så er jeg klar på det, men indtil videre har du bare udspyet en omgang mundlort, og ikke gjort noget nævneværdigt forsøg på at starte en fornuftig debat.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
12-04-2017 10:39:46
Svar/Indlæg:
4295/306
Du må komme med nogle eksempler ellers er det jo bare tomme anekdoter vi ikke kan forholde os til.

Links til pågældende tråde og hvor det er præcis du oplever det du oplever.

Computerhardware er et meget betændt område når der skal købes og sælges brugt. Bare se på DBA som ofte bliver udstillet for helt sindsyge annoncer.

Faktum er stadig at "kendere" ved hvad ting er værd og hvad ting bliver solgt for, og nogle gange oplever man "nye" folk som tror at deres computer de gav 20k for stadig burde ligge deroppe, selvom den nu er 5 år gammel og knap kan foræres væk.

Men kom med eksempler så kan vi diskutere hvad der er sket der på den måde har fået dig op i det røde felt. 🙂


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 10:43:58
Svar/Indlæg:
1881/22
Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, er du velkommen til at benytte en anden side.

Langt de fleste på HWT har altid været fair med deres priser.
Synes man tingene er for dyre, kan man jo blot lade være med at byde, så vil prisen falde helt af sig selv.

Det lyder mest af alt som en som ikke kunne få noget HW så billigt som håbet, og nu klynker over det.


#16
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 10:46:43
Svar/Indlæg:
3100/53
#15

"kan du ikke lide lugten i bageriet, kan du finde et andet"

Det er efter min mening et totalt latterligt ordsprog.
Der skal altid være plads til begrundet kritik, så man kan forbedre sig. (Dog er #0 ikke særligt god til at argumentere for sin sag, eller at give eksempler)

Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så klager man som regelt til fødevaremyndighederne som tjekker om der er mug på brødet. Man går ikke ind og råber "NØJ HER STINKER HVA"


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 10:47:52
Svar/Indlæg:
5224/222
Måske sådan noget... 🤣
http://hwt.dk/Marked/371152/Sa...


PoloDude
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 11:02:33
Svar/Indlæg:
1083/4
"..måske byder gensidigt ind på deres HBO. med kunstigt opskruede bud for at få priserne presset op i et lejde som andre knap så rutinerede her på portalen ikke kan gennemskue."

Dette er nok fordi HBO var så lav, at alle de rutinerede gerne ville gøre sig forhåbninger, om en sweet deal 😲
Det pressede så desværre prisen op i den "rigtige" pris.
Jeg er da også klar til, at smide bud på 1500kr for en I7 4790K, men der kommer jo altid en som byder over. Er jeg så med i det kartel der presser priserne op, hvor de ikke hører hjemme?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PoloDude d. 12-04-2017 11:03:50.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 11:05:10
Svar/Indlæg:
1881/22
#16

Ja, men man må også acceptere at der måske er en grund til at tingene er som de er.
Man kan ikke bare komme udefra, og så forvente at andre bare retter ind.


piller
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2017 11:11:21
Svar/Indlæg:
14/4
#Jeg har beskrevet en sag.
Men føler du dig truffet.
Og hvorfor angriber du mig personlig.
Jeg har ikke angrebet nogen personligt på noget tidspunkt som jeg ser det.
Men det siger mere om dig end om mig 🤡


#21
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 11:15:22
Svar/Indlæg:
3100/53
#19

Fuldstændigt rigtigt. men det betyder ikke nødvendigvis at tingene er rigtige. Og med den rette feedback kunne tingene måske blive forbedret.

Derfor beder man ikke bare folk som "ikke kan lide lugten" om at skride, men hører på dem, og ser om de har noget fornuftigt at sige. Det her er desværre ikke et af de tilfælde.



Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 11:18:04
Svar/Indlæg:
1881/22
#21

Har lyttet, og jeg holder fast i min oprindelige kommentar.
Der er intet fornuftigt i det han kom med, så kan han ikke lide at være her, står det ham frit for at finde et andet site.


#23
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 11:19:29
Svar/Indlæg:
3100/53
#20

Jeg venter stadig på at du kommer med noget fornuftigt. Hvis du ikke kan holde til at jeg kommenterer dine "holdninger og udmeldinger" så er du ikke egnet til at indgå i en debat.

Igen, du gider ikke bruge tid på at underbygge dine påstande, så nu drejer du tråden over i at jeg "angriber dig personligt" så du kan føle at dine meninger bliver undertrykt af "systemet" og "den hårde kerne"

Jeg er stadig klar på en fornuftig debat, du starter bare ud :)


#24
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2017 11:20:45
Svar/Indlæg:
3100/53
#22

Jeg er enig i dig i dette tilfælde. Jeg bryder mig bare ikke om ordsproget.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-04-2017 11:27:11
Svar/Indlæg:
4981/47
Yes men det kommer der vist ikke meget ud af det her 😛

Du kan som sagt sende mig en PM hvis du føler for at belyse den problematik du omtaler men jeg låser tråden her inden det køre mere af sporet 😛