MiraCast / AnyCast erfaringer

Diverse d.  19. april. 2017, skrevet af Torben67
Vist: 2410 gange.

Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2017 19:23:36
Svar/Indlæg:
736/274
Der findes tilsyneladende nogle Chromecast efterligninger. Nogen, der har erfaring med disse?

De er meget, meget billigere på Ebay....
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2017 19:41:33
Svar/Indlæg:
3746/627
Min erfaringer med cast generelt er at airplay til Appletv er det bedste.


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
19-04-2017 19:52:58
Svar/Indlæg:
589/101
AppleTV og Chromecast er to forskellige ting.. Tror mere det er en præferencesag, hvad man bedst kan lide.
Jeg synes AppleTV byder på nogle lækre features, men Chromecasten er nu min yndlings indtil videre.

Hvad angår Miracast/Anycast, så har jeg ingen erfaring med dem, for til små 320 kr. kan man få en Chromecast, hvilket jeg synes er en fornuftig pris. Men hvis de er SÅ billige, er det vel bare at købe en hjem? Hvis det skulle komme på tale for mig, at købe en sådanne dingenot, så skulle den koster under 100 kr... Ellers holder jeg mig til Chromecast. Har nemlig både Chromecast 2.0 og Audio, og de fungere begge sublimt.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
19-04-2017 20:05:52
Svar/Indlæg:
833/39
Appletv har også et krav om iTunes konto, samt en Iphone eller ipad for at kunne bruge alle funktionerne. Så medmindre du er Mac bruger i forvejen, så kan appletv ikke anbefales.

Jeg kender desværre intet til de billigere miracast, men er også super tilfreds med mine chromecasts 😉


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2017 21:00:54
Svar/Indlæg:
3385/80
Min erfaring med MiraCast er at det er meget ringe.


puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2017 22:33:43
Svar/Indlæg:
501/10
Min erfaring med Miracast er meget blandet hvis jeg bruger min station computer uanset om det var Intel Wireless-AC 3160/7260 og om det var onboard el. via pci-e x1 extension kort så skulle der ikke meget wifi signaler til at gøre det ikke kørte ordenligt og det er kun blevet bedre i Windows 10 end det var i Windows 8.1 men stadigvæk er der mange problemer.

Bruger jeg derimod min Lenovo ThinkPad E540 med Intel Wireless-AC 7260 og Windows 10 spiller det faktisk 9,5 ud af 10 gange hvor jeg med et custom build kun virker omkring 4-5 ud af 10 gange så noget har Lenovo lavet rigtigt ellers er jeg bare heldig med min bærbar.


PsycX
 
Nørd
Tilføjet:
20-04-2017 00:35:13
Svar/Indlæg:
24/0
Miracast er ikke en chromecast(google cast) efterligning, det er en helt anden standard og ca samme alder. Og primært noget som de fleste smart tv har indbygget og kun i mindre grad seperate adapters.

Miracast er streaming af skærmbilledet, typisk på en wifi-direct forbindelse, google cast (protokollen) er at sende chromecast enheden (som skal sidde på en internetfobindelse) et link til streamning af en ekstern kilde (ja, kan også streame lokalt og med begrænsninger også skærmbilledet).
Miracast sending er native i android og windows, og fungerer imho ganske smooth fra begge, specielt android. Og det bliver jo meget enkelt af at det bare altid er skærmbilledet.

Men miracast er naturligvis også væsentligt mere data at sende end at sende chromecasten et enkelt link til en komprimeret film. Og kan derfor have svært ved at overføre i samme kvalitet og er naturligvis mere (strøm)krævende for telefonen.

Om de superbillige miracast modtagere du finder på ebay så fungerer ordentligt skal jeg ikke udtale mig om ;) Microsofts virker ganske fint, hvis det ikke er noget ens fjernsyn har (vi bruger dem også til præsentationer fra android enheder ude i byen).



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af PsycX d. 20-04-2017 00:44:01.


Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2017 19:54:02
Svar/Indlæg:
736/274
#6 Tak for detaljeret svar. Nøjagtig, hvad jeg spurgte på🙂


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
20-04-2017 22:36:33
Svar/Indlæg:
4033/364
Miracast er bare ikke super, selv ikke med Microsofts miracast dongle så er det 100% godt.

Der findes alternativer til Miracast som ezCast, clickshare, airTame mfl.

Jeg har prøvet et par af de billige og kvaliteten er noget svingende, men langt fra så god som den fra Microsoft.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2017 00:23:09
Svar/Indlæg:
979/49
Jeg har selv haft/har Airtame og jeg syntes det er en gang bras rent ud sagt. Den er IKKE, og jeg understreger, ikke til at streame noget som helst. Den kan til nød bruges til at køre billed præsentation, til en familie fødselsdag eller sådan.

Men Airtame har tilgengæld andre features til professionelt brug - visning af grafer fra overvågningssoftware eksempelvis.