Mit nuværende build; Cpu: Q6600 @ 2.4ghz med intel køler. Mb: asus p5b plus Ram: corsair xms2 2x2gb 800mhz Psu: antec earthwatts 500watt Gpu: gigabyte gtx 550 ti 2gb. - Får dog et asus gtx 760 dcii oc 2gb næste måned. Harddisk: WD Blue 1gb
Mine spørgsmål er:
1.Hvis jeg køber ny psu "Seasonic s12ii-520watt" og ny psu køler "Evo 212x". Vil hele systemet kunne køre med den 520watt strømforsyning, hvis jeg overclocker både gpu og cpuen?
2.Vil min cpu bottleneck det gtx 670 helt vildt, selv hvis jeg ocer cpu til 3ghz?
Jeg har ikke upgraderet min computer i SÅ mange år, som i nok kan se, så skal så småt til at forny delene, da jeg gerne vil ha' lidt flere fps i de spil jeg spiller. LoL, Wow, cs-go og wot. Problemet er bare at pengene er lidt små for tiden, så må vente lidt med ny cpu, gpu, bundkort og ram. Men vil bruge psuen og køleren jeg køber nu til det nye Building.
Hej, jeg ser ikke hvorfor du føler behov for at opgradere din PSU fra 500w til 520w? Samt de 500W burde være nok til at køre det du foreslår selv med 3Ghz overclock.
Med de spil som du spiller vil du nok ikke mærke den store forskel, da ihvertfald Wow og wot er rimeligt CPU dependent.
Om din CPU vil være en bottleneck er svært at sige for mig, men vil ikke tro du får det maksimale ud af dit nye grafikkort.
Check stepping på din CPU - nogle af dem kan ramme 3Ghz og andre har svært ved det - selv med ny køler.
PSU er der ingen grund til at opgradere i denne omgang med mindre du oplever den ikke kan følge med.
Er det et 760 eller 670 grafikkort du får i maskinen?
Ellers så find en god køler på brugtmarkedet for en billig penge og overclock CPU'en til de 3ghz - det vil give dig noget. Og den CPU vil køre ok med dit grafikkort.
Men det ER et system der er ved at have for mange år på bagen, og det kan ikke rigtig betale sig at opgradere enkelte dele og slet ikke PSU. Hvis du kigger dig rundt på brugt markedet kan du finde en rigtig god ny PC "billigt". 🙂
#2 Skal han clocke CPU'en til de 3Ghz, så syntes jeg da at køleren er fornuftig nok når vi kun snakker de ca. 200 kr :)
det er vel ingen garanti for at den kan clocke højere? Jeg ville da forslå at han prøver at clocke den først og så hvor højt den bringer ham, og så købe en ny køler hvis temp er faretruende.
Grunden til at jeg overvejer ny psu, er fordi at alle grafikkort jeg har prøvet i maskinen over den sidste måned, har endt med coilwhine efter lidt tid. Så er kommet frem til, at det næsten er psuen, som enten er ved at stå af eller har et problem. Samt at jeg som skrevet, vil samle et helt nyt Build over de næste par måneder, men bliver kun til 1-2k pr måned. Så ville bruge den nye psu i det Build.
Lyder godt at cpuen nok burde kunne oc til de 3ghz, og at det burde gi lidt i mine spil, da de som i skriver desværre er ret cpu afhængig spil.
#4 Ja er vist kommet til at nævne 2 Kort. Det er et gtx 760 jeg får.
#6 Ja en ssd ville virkelig være et boost, men kan den køre på det gamle motherboard?
Grunden til jeg ville starte med at købe psu og køler, var at de dele stadig ville kunne køre med de gamle dele, og så ville jeg løbende købe resten. Vil ende med:
Cpu: I5-7500
Motherboard: enten et z270 hvis de når at falde lidt mere i pris eller bare et h100 eller deromkring.
Køler: evo 212x, bare for at få lidt lavere temps og lidt laver lyd.
Ram: 8-16gb ddr4
Gpu: gtx1060 6gb
Psu: Seasonic s12ii-520watt
Harddisk: wd Blue 1gb og en 250gb ssd.
Så den ender som en ok mellem budget gamer maskine. Men skulle jo starte et sted 🙂