1 død pixel - hvad havde du gjort?

Webshop/producenter d.  22. april. 2017, skrevet af JohnnyGogo
Vist: 4961 gange.

JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
22-04-2017 17:04:16
Svar/Indlæg:
186/10
opdagede da lige en død pixel da jeg var i bios.. 😕 . Min skærm er ca 3 uger gammel, og AOC har 30 dages zero bright dot garanti

sådan en skærm der er tale om: https://www.komplett.dk/produc... #

Den generer mig ikke når jeg bare surfer, eller gamer, og havde måske slet ikke opdaget den hvis ikke min bios tema var kulsort. Kan kun skimtes svagt på mørke baggrunde - men den er der! 😕

Sagen er bare at jeg allerede som nogle måske ved, var så uheldig at få en forkert skærm fra computersalg/acer - da jeg bestilte min første. Så har allerede lige været tilsvarende besvær igennem for under 30 dage siden, dog fordi jeg fik en 60hz skærm, istedet for en 144hz.

Havde du personligt syntes at det var retur besværet værd en gang til.. for at slippe for en pixelfejl der kun kan ses hvis man gerne vil se den?
Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
22-04-2017 17:36:01
Svar/Indlæg:
772/65
Ring til dem og spørg om de accepterer Rma på en død pixel.
Hvis ikke, så har du 45 dages returret hos komplett.
Personligt havde jeg ikke accepteret det.
Skærmen er jo fx svær at sælge senere, med en død pixel.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kadett87 d. 22-04-2017 17:37:42.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
22-04-2017 17:42:38
Svar/Indlæg:
186/10
#1 den er så købt hos webhallen. "Spørg dem om de accepterer rma pga 1 pixel"? -

Det er da vel slet ikke op til sælgeren af skærmen, når producenten giver 30 dages garanti på pixelfejl?


dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2017 18:11:42
Svar/Indlæg:
1864/156
altså måske webhallen ikke acceptere det, men så må du jo sende den direkte til AOC hvis det er noget der genere dig, det kan jo ske at AOC sender en ny skærm direkte til dig og så de laver en aflevering/pickup på samme tid, det har jeg engang prøvet med en blærebare dog via fujitsu siemens mener jeg det var.

personligt tror jeg ikke jeg gad sende den retur for en død pixel, men på den anden side er det som #1 siger, lidt svære at sælge til en "god pris".

om det er besværet vær er jo noget du skal tage stilling til 🙂

du kan prøve dette http://deadpixelbuddy.com/ for at se om der skulle være flere 🙂


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2017 18:28:52
Svar/Indlæg:
3799/43


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
22-04-2017 18:35:11
Svar/Indlæg:
186/10
#3 ja det kan du jo selvfølgelig have ret i.. 🙂 .

Har godt nok også blandede følelser omkring det.. for kan aldrig forestille mig at det vil genere mig personligt. Men hvis dagen kommer hvor den pludselig skal have ny ejer kan jeg da godt se at en død pixel bestemt ikke er noget der vil være til min fordel

#4 fandt denne her:

http://peecee.dk/upload/view/4...


dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2017 18:42:00
Svar/Indlæg:
1864/156

#3 ja det kan du jo selvfølgelig have ret i.. 🙂 .

Har godt nok også blandede følelser omkring det.. for kan aldrig forestille mig at det vil genere mig personligt. Men hvis dagen kommer hvor den pludselig skal have ny ejer kan jeg da godt se at en død pixel bestemt ikke er noget der vil være til min fordel

#4 fandt denne her:

http://peecee.dk/upload/view/4...

JohnnyGogo skrev d. 22-04-2017 18:35:11


hvilken slags pixel har du så? 🙂


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2017 18:48:57
Svar/Indlæg:
3799/43
Den fandt jeg også men, der står jo øverst i dokumentet at den gælder for kunder i Australien og New zealand.

. (Applicable to LED monitors sold within Australia and New Zealand only).


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af ICE-Cool d. 22-04-2017 19:02:20.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2017 20:12:57
Svar/Indlæg:
2246/14
Jeg ville aldrig acceptere en død pixel.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
23-04-2017 04:14:50
Svar/Indlæg:
186/10
#6 ja det er jo det store spørgsmål der har plaget mig i 2 dage nu.. 🙂

Hvis den nogensinde skal have ny ejer.. bliver det nok bare min bror, eller far den bliver smidt i nakken på. Så at få den solgt er egentlig ikke den største bekymring.

#7 du har helt ret.. endnu en gang har jeg overset noget 🤡

MEN.. tror du at folk i australien, og new zeland har bedre garantivilkår end resten af verden? Det må vel være nogenlunde samme service de yder deres kunder uanset hvilket kontinent de befinder sig på? Alt andet ville da være dybt underligt syns jeg.. 😲

#8 har også formuleret mig lidt forkert.. men vidste ikke lige hvad betegnelsen for mit problem var. Der er ikke en død pixel konstant.. det ligesom om at der er en enkelt pixel helt i kanten af billedet som bliver grøn i perioder. Nogle gange er den så grøn at den ikke er til at overse på en mørk baggrund. Men lige nu ville jeg ikke kunne finde den om det så galt mit liv.. men lige pludselig er den der 😕


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2017 16:18:10
Svar/Indlæg:
233/22
#9 Personlig havde jeg også forsøgt at få den byttet en sådan fejl ville på sigt irritere mig. Det ville da også være ærligt hvis der efter de 30 dage opstår flere fejl på din skærm mener en fejl kan de fleste vil leve med, dog bare ikke mig 😳


frankthorn
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2017 17:53:56
Svar/Indlæg:
61/7
Returneret den.
Jeg accepterer ikke pixel fejl. Og slet ikke i 2017.
Når først man har set den vil man sidde og lede efter den, for at se om den kan ses på de forskellige baggrunde. Og til sidst er det bare et stort irritationsmoment. ☹


gabbo
 
Superbruger
Tilføjet:
23-04-2017 19:52:21
Svar/Indlæg:
392/41
Vil sende den retur. Har selv oplevet en del dyr pc skærme til 5000-6000kr, og det var ikke tale om en enkelt. Har prøvet flere i træk af samme mærke og alle med pixel fejl. For mig er det sådan, pakker den ud, tjekker den i grundigt, finder jeg pixel fejl er det tilbage i boksen og retur med lortet. Kan slet ikke leve med skærme med pixel fejl og slet ikke skærme for en del penge.


Viking
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2017 20:54:20
Svar/Indlæg:
249/12
prøv da at tage varm fugtig klud og pressen den forsigtig mod omådet der har pixel fejlen


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
23-04-2017 20:57:15
Svar/Indlæg:
772/65
Lyder som en "stuck pixel".

Prøv eventuelt dette:
http://www.jscreenfix.com/inde...


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
23-04-2017 23:18:09
Svar/Indlæg:
186/10
#10 ville da også lyve hvis jeg sagde det ikke går mig lidt på. Kunne sagtens leve med det. Men vil _MEGET_ hellere leve uden 😀

#11 du har helt ret har lige siddet, og kigget efter den imens jeg gamede, og imens jeg lige kørte en time spy 😲

#12 tror også jeg prøver at kontakte webhallen i morgen, og hører hvor samarbejdsvillige de er.. ellers må jeg jo kontante AOC

#13 har jeg prøvet.. hjalp desværre ikke det mindste.

#14 tror også godt det kunne være den rette betegnelse. Dit link hjalp desværre ikke.. men nu efter jeg lige har gamet en times tid er alt som det skal være - ingen grøn pixel 😲


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
10-05-2017 21:51:30
Svar/Indlæg:
186/10
UPDATE:

har sendt skærmen tilbage til webhallen, og de har anerkendt fejlen. De siger at de nu venter på svar fra AOC om hvordan de skal håndtere det.. og at ventetiden nok vil være 2-4 uger.

De siger faktisk ordret på mail "It's very difficult for us to tell exactly how long this will take, it all depends on AOC in this case. We have just confirmed the fault in the screen and have contacted AOC for a solution" - og en medarbejder derfra sagde i telefon "vi er ikke ansvarlige for ombytning/reperation - vi er bare mellemled imellem dig, og AOC"

Men men men.. det kan de da ikke bare sige ift købeloven kan de?

"Butikken er forpligtet til at afhjælpe fejl eller mangler, der ikke er selvforskyldte, men var til stede på købstidspunktet, uden at det koster dig ekstra eller er til besvær for dig"

"Fejl ved en vare formodes de første 6 måneder efter købet at have været til stede på købstidspunktet"

Har brugt _MANGE_ timer efterhånden, og har endnu ikke fundet et argument der forsvarer at webhallen prøver at smide ansvaret fra sig på den måde?


scummy
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2017 22:49:23
Svar/Indlæg:
267/20
Du må meget gerne opdatere løbende.
Da jeg både bruger AOC skærme og Webhallen.

Måske jeg og jobbet fremover skal finde andre "græsgange"
Jeg glæder mig til at høre mere om dit forløb med AOC og Webhallen
De kan miste et par gode kunder.
På jobbet køber de rigtig mange AOCer. Det kan hurtigt slutte hvis jeg "sladrer" eller syntes at vi skal prøve andre mærker 😉
Min "berømte" kode 89 lurer og afventer 😲 😲


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af scummy d. 10-05-2017 22:49:58.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2017 09:08:08
Svar/Indlæg:
2246/14
De kan ikke undskylde sig med at det er AOC der er ansvarlige.
Hvis de har konstateret fejlen har de bare at løse den.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
11-05-2017 09:36:27
Svar/Indlæg:
186/10
#17 det kan du også tro at jeg gør.. er så rystet over Webhallen's mangel på kundeservice, og mangel på information at jeg både har haft en online chat med en fra forbrugerrådet omkring sagen, og snakket med AOC kundeservice..

#18 nej det siger forbrugerrådet også.. og har selvfølgelig fået det på skrift. De skrev at ALLE fejl der generelt opstår på elektronik inden for de første 6 mdr begragtes som en produktionsfejl, også selvom jeg først opdagede det efter 18 dages brug af varen.. faktisk har man fra 2 til 6 mdr alt efter fejlen - hvor i den periode skal sælgeren bevise at køber er skyld i fejlen for at nægte at afhjælpe problemet. Og at evt konsultation imellem sælger, og producent ikke må være til gene for mig, eller udskyde behandlingen af sagen

Og AOC kundeservice sagde også at deres behandlingstid af sager generelt var 2-3 dage - så at webhallen siger 2-4 uger er jo dybt til grin


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 11-05-2017 09:39:21.