Hej jeg står og skal ud på en godt 4 timer lang køretur.
Og da det er første gang i mit liv at jeg skal køre i så mange timer af gangen kunne det være lækkert med et par gode råd til hvordan jeg jomer så sikkert frem som muligt.
Lav to stop på rastepladser efter ca 1½ time og efter 3. Stå ud af bilen og gå lidt rundt i fem minutter. Benyt evt toilettet samtidigt.
Sørg for at spise og drikke inden turen. Spis evt. lidt chokolade eller andre når du holder pause.
Hvis ikke du har håndfri, så sluk telefonen og koncentrer dig så længe du kører. Du kan tænde den på rastepladserne, men verden kan godt klare sig uden din opmærksomhed mens du kører.....
4 timer er hurtigt ovre og kræver nok ikke den store forberedelse. Men masser af mad og snacks og øjnene på vejen i stedet for at kigge på damerne du kører forbi 😀
110km/t hele vejen også på 130 strækninger, så det kun er lastbiler du skal uden om. Giver en mere relaxed kørsel når den er på fartpilot. Jeg plejer at høre lydbog eller Mads & monopolet. Det er for mig bedre, end alm radio.
110km/t hele vejen også på 130 strækninger, så det kun er lastbiler du skal uden om. Giver en mere relaxed kørsel når den er på fartpilot. Jeg plejer at høre lydbog eller Mads & monopolet. Det er for mig bedre, end alm radio.
Som flere foreslå, max 2 timer ad gangen så er koncentrationen i top, skal du køre alene så kan det faktisk virke søvndyssende at høre lydbog, er der selskab i bilen, så kan i evt hygge med tælle gule audier eller sorte bmwer 😀 🤣 eller finde på en helt tredje leg. Det er dog stadig vigtigt at holde øje med tiden ( og ikke mindst vejen ) og holde mindst 15 min efter 2 timers kørsel. FDM har sikkert noget stående et sted, der er nemlig blev lavet mange undersøgelser om den slags.
Hiv evt et næsehår ud hvis du føler dig træt. Så vågner du op?? jeg kører jævnligt mellem kbh og Aalborg i en gammel Peugeot 206, det tager en 4-5 timer og med radioen tændt flyver tiden afsted.
90km/t. 😲 😲 Mit råd er hurtigst muligt ud på motorvej og bliv der længst muligt.... Ordentligt rock på radioen/cd/mp3 afspilleren skru op og gerne lidt højere... Så er det hele overstået på 2½-3 timer og det er ikke noget problem.... 😛
jeg siger skrub ud på landevejen og overskrid hastighedsgrænsen, de 90 er jo på motorvej for en god økonomi, men det irriterer en helveds masse mennesker med sådan en campingtrækker 😀 😀
Længere turer om sommeren har ofte mad med til udlandet. Vand har ofte en liter og solbriller. Tit haft lydbøger, når jeg ikke kørte.
Radioen er halv om halv er noget værd, at høre. P3 kan være træls høre på, savner sorte spejder og andet godt.
Sidst vikørte i Norge hørte vi kun musik over 3G via Bluetooth . Du kan få fine app, som yousee musik og spootyfi. Du selv kan styrer musikken unden snak.
Kø på vejene kunne vi se på GPS'en, så behovet for hør radio var ikke den største. God gps er dejlig ting have med på længere turer. Dårlige gps viser forkert vej.
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 29-04-2017 09:44:50.
Holder med #4 110 hele vejen, hvis det på motorvej man får vitterligt intet ud af og køre op på 130 de små strækninger :)
jeg køre også mellem Midtjylland og Midtsjælland et par gange om året :) og vi køre altid 110, vi spare ikke tid ved og køre op på 130 bruger blot mere diesel :)
25# Der er jo det ved at vi skal have en campingvogn med. Men det er nu godtnok ikke min bil der skal trække den men af den grund at vi blot følges ad ned til padborg park
Hastighedsgrænserne er jo et vejledende minimum, så gør følgende: 1:Start bilen 2:Fyr op under noget god gammeldags dødsmetal 3:Accelerer til bilens maks hastighed og hold den der 4: Nyd turen 🤣