FreeSync o gAadaptiveSync det samme?

Grafikkort d.  27. april. 2017, skrevet af lukazzgc
Vist: 1014 gange.

lukazzgc

Erfaren rotte
Tilføjet:
27-04-2017 20:48:13
Svar/Indlæg:
4/2
Hej, jeg har længe kigget på en AOC AG271QX. Nogle sider sige den har "FreeSync", andre siger den har "AdaptiveSync". Så mit spørgsmål er: Kan jeg bruge denne skærm med "sync-tegnologi" med mit r9 390? Tak på forhånd...
M.v.h Lukas 😕
JohnnyGogo

Newbie
Tilføjet:
27-04-2017 20:52:25
Svar/Indlæg:
186/10
#0 du skal bare sørge for at være sikker på den model du bestiller er freesync modellen. I så fald vil svaret være ja..

med adaptive sync ville svaret være nej da adaptive sync (i følge min begrænsede viden) er nvidia baseret.

Det er meget normalt at producenter laver både en freesync, og gsync model under samme model navn/nr..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 27-04-2017 20:52:57.

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2017 21:02:32
Svar/Indlæg:
2897/83
Ja og nej

Adaptive sync er en åben standard som kan tilpasse opdateringshatigheden på skærme. Mener den er en del af dp1.2 standarden og blev oprindeligt tænkt som strømbesparende teknologi i notebooks. Alle der ønsker at udnytte denne teknologi kan gøre det kvit og frit.

AMD laver så grafikkort der vha. denne standard kan styre skærmenes opdateringshatighed i spil. Denne teknologi og software implementering kalder de freesync.

Nvidias g-sync teknolgi minder om dette, men kræver en særlig controller i skærmen, der gør at gsyncskærme er dyrere end freesync/adaptive sync skærme.

Så, ja den skærm understøtter freesync, som du også kan se af producentens hjemmeside:
http://aoc-europe.com/en/produ...

#1 Nej, gsync skærme og freesync skærme bliver ikke lanceret under samme modelnummer, og så får du blandet adaptive sync og gsync sammen. 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Biostud d. 27-04-2017 21:07:55.

JohnnyGogo

Newbie
Tilføjet:
27-04-2017 21:32:58
Svar/Indlæg:
186/10
#2 har aldrig brugt adaptive sync så min viden er som nævnt ret begrænset.. men så blev jeg da lige skolet'.. 🙂

nej kan heller ikke lige henvise til nogle modeller, eller situationer.. det var rent gætværk.

Har bare prøvet at en skærm 60hz skærm fra acer havde samme model eller serie nr som deres 144hz model.. så gik også ud fra de kunne finde på det samme bare med freesync, og g-sync 🤡

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 27-04-2017 21:33:11.

lukazzgc

Erfaren rotte
Tilføjet:
27-04-2017 21:36:31
Svar/Indlæg:
4/2

Ja og nej

Adaptive sync er en åben standard som kan tilpasse opdateringshatigheden på skærme. Mener den er en del af dp1.2 standarden og blev oprindeligt tænkt som strømbesparende teknologi i notebooks. Alle der ønsker at udnytte denne teknologi kan gøre det kvit og frit.

AMD laver så grafikkort der vha. denne standard kan styre skærmenes opdateringshatighed i spil. Denne teknologi og software implementering kalder de freesync.

Nvidias g-sync teknolgi minder om dette, men kræver en særlig controller i skærmen, der gør at gsyncskærme er dyrere end freesync/adaptive sync skærme.

Så, ja den skærm understøtter freesync, som du også kan se af producentens hjemmeside:
http://aoc-europe.com/en/produ...

#1 Nej, gsync skærme og freesync skærme bliver ikke lanceret under samme modelnummer, og så får du blandet adaptive sync og gsync sammen. 🙂

Biostud skrev d. 27-04-2017 21:02:32
Tak for svaret. Jeg tror at jeg køber skærmen!

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2017 07:45:12
Svar/Indlæg:
2897/83
#3 det er jo derfor vi er her for at lære nyt og dele vores viden. 🙂