test af oc?

Overclocking d.  27. april. 2017, skrevet af JohnnyGogo
Vist: 2036 gange.

JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
27-04-2017 23:02:17
Svar/Indlæg:
186/10
har aldrig været den store overclocker.. men en sjælden gang i mellem kan jeg ikke lade vær med at lege lidt med det 😀 . Anyways..

vil egentlig bare gerne høre om folk kan anbefale nogle programmer/software til stabilitets test? både til cpu, gpu, og evt kombinerede test's

Bruger for tiden: 3dmark(firestrike, og time spy benchmarks + firestrike stress test), cinebench, og superposition fra unigine

På forhånd tak 🙂


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 27-04-2017 23:03:08.
moods
 
Nørd
Tilføjet:
27-04-2017 23:44:03
Svar/Indlæg:
37/0
Er ikke expert overhovedet men jeg bruger Aida64, OCCT og Prime95. Og så Memtest86+ for at teste om mine ram kører som de skal.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af moods d. 27-04-2017 23:44:18.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2017 00:48:44
Svar/Indlæg:
3661/82
Prime95 cpu
Furmark gpu
Kombiner dem for kombinerings.effekt

Kan ogsaa bare hente mit project phoenix her
File.techcenter.dk/phoenix.exe


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2017 08:30:53
Svar/Indlæg:
3746/627
jeg synes det er lidt svært..
Tit når jeg prøver disse testprogramer, så fejler det, men jeg kan game i timevis uden fejl, så gider egentlig ikke de test...


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2017 11:14:27
Svar/Indlæg:
5504/640
Cinebench R15 super pi,heaven benchmark 4.0,3dmark og passmarkperformance test

Superpi bruger jeg nogen gange til at se om en oc har givet noget og hvor meget, bruger det som en acceleration fra 0 til 100 med 1m 10sek er normalt 8sek en god kraftig motor og først omkring 6-7 sekunder er vi over i en sportsvogn eller krafigt diesel. Min cpu er ca 8 sekunder om 1m.


Prime95,ibt(maximum 10 runder skal den kunne klare gør det den ikek det så opdater man det efter 3-4 runder) og kombustor (msi)





JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
28-04-2017 22:40:07
Svar/Indlæg:
186/10
#1 det behøver man da heller ikke at være for at kunne anbefale/nævne noget software. Kender ikke af de nævnte så der var da lige lidt, og lege med.. mange tak.


#2 Startede lige med at gi dit hjemmebryggede. Havde godt nok lidt problemer med at få det installeret pga det nye "smarte" windows defender. Men ser top fedt ud.. tusind tak.

Går ud fra memory test er ram test?


#3 der kan være noget om snakken.. det lidt ligegyldigt hvor mange diverse test's man kan gennemføre hvis ikke man kan game med samme settings. Dog syns jeg det er _MEGA_ latterligt at crashe i et spil hvis man tilfældigvis lige er igang med en god runde, eller en eller anden total stealth mission 😲


#4 wow der var et par stykker.. mange tak 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 28-04-2017 22:41:29.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2017 05:01:49
Svar/Indlæg:
3661/82
#3
Der er ingen der siger du skal. Det er jo kun dig slev der skal leve med risikoen for ustabilitet


#5
Beklager med defender. jeg skalprove at snakke med MS om at rette deres fejl.

ja memory test er ram test. jeg anbefale dog ikke den som koere inden fra windows af ( den er ikke sarlig stakrt. men enten metest86+ eller den hvor den booter dit system og koere en ram teste inden den starter windows.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2017 05:16:47
Svar/Indlæg:
3661/82
#4
ingen af disse er sarlige gode ti lat finde fejl CPU fejl.
og nogel er direkte lattelrige
SuperPI er f.ekselendig som stress test.

#5 en anbeaflign herfra er at tage alts hvad gasolin siger med et god gran salt. han har ikke rigtige meget teknisk viden bag det. og beklager at jeg skal haenge ne bruger lidt ud. men han har simpehlen givet saa meget forkert raadgivning til saa mange persone baade her og paa andre forum

du kan fint bruge hans programmer. det er bare lidt unoedvendig at teste med svage programmer efter du har testet med staerke. og tiden er mere brugt effektivt med en ordenlig cpu test (hurtigere fejl finding/stabilitet erklaering))
og de vil ikek finde regne fejl ( ud over superpir som afligevel er elendigt)




lidt mer bemarkninge

1: superpi er single core saa det teste kun en core. Hyperpi er multicore som starter em instance af superpi for hver core.. det er ren x87 instruktioner saa den belaster ikke din FPU saerligt haardt.

2: passmark performance test er ligesuom superpi et utroligt daarligt valg rent logisk nar nu passmark ogsaa har en ren stree test kaldet paasmar burinintest.
denne test er dog ligesom superpi super latterligt daarlig til at stree test din CPU dne vil f.eks kore fint i 11 timer paa et system som er ustabilt og crahser under primer 05 indenfor 5 minutter.

f.eks selve ved at klorekke cpu;en lidt ned og prime 95 crashe stadigvkae hurtiger og ca 40mints til 1.5 timer alt efter opsaetning.

saa passmark burnin test er virkelig elendigt til at finde ustabilitet

3: Cinebench kan stresse indin cpu middlemaadigt og alle cores men
A: har en begrasne test tid saa ikek optimatl for en reeel stresstest paa mer eend et par minutter
B: regner ikke efter om resutlat er korrekt saa regnefejl bliver ikke fundet (Data korruption mm)
igen ikke en optimal valg til stress test

4:
unigine er en god 3d stress test. komemr ikek op paa hoejdne af furmark men bestemn ikke daarligt. problememr er igen at den kun har 1 main traad der sluger pcu krafter saa det meste af din cpu er i tomegang saa virker ikke som en god test for CPU overclockning.
kan dog evet anbefales at kombineres med prime95




Igen undeligt sammenlignin med biler der intet har paa sig tekniske.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 29-04-2017 05:37:30.