Jeg har som sagt ikke problemer med spil. Spiller WoW, Overwatch, Battlefield, Heroes, Assassins Creed og mange flere. Er det helt galt så spiller jeg i alm. widescreen opløsning med sorte sider.
Mht. film kan det være lidt mere kringlet (taler her om ultrawide letterbox format selvfølgelig):
YouTube kan du få et plugin til Chrome der zoomer ind, ellers vil YouTube som standard have sorte bjælker hele vejen rundt. Plugin fungerer dog fint.
Film afhænger af formatet. BlueRays er det sværeste at få til at spille ordentligt. De er "hardcodet" med sorte bjælker i top og bund, så med en afspiller som PowerDVD vil du ende med sorte bjælker hele vejen rundt. Der findes mods hvor du kan zoome billedet så det fylder skærmen korrekt, men så har du problemet med underteksten som er kodet til at sidde i det sorte under billedet, så når du zoomer forsvinder din undertekst (eller du ser kun øverste linje).
Netflix vil også afspille med sorte bjælker hele vejen rundt. Her kan du også få plugins til Chrome der kan zoome. Men så har vi et andet problem at Netflix ikke vil streame i 4K på en PC med mindre det er i Edge browseren med en Intel Kaby Lake (Nvidia 10 serien er under vejs, men stadig kun i Edge browser).
Det kræver lidt fiflen rundt og google, men det kan som regel lykkes og det er faktisk fedt at se en film der fylder hele skærmen. 🙂
Jeg spiller for tiden BF1, PUBG, Rocket League og Heroes of the storm, alle giver en super fed oplevelse på UW.
Jeg har ikke selv fundet et spil som ikke kunne køre 21:9, men ved de er der, men personligt ville jeg gøre som #14 og leve med de sorte kasser :)
Hvad angår film, så er der positiver og negativer, mange film er i 21:9 formatet, men får du en 16:9, syntes jeg personligt det er lidt træls at se på. Fx. Netflix kun deres film i 16:9, ligemeget hvad de std. er.
Du kan så få en app til Chrome, som sørger for at media bliver tilpasset til 21:9, gælder bl.a. youtube, twitch og netflix, man skal dog bare huske at netflix i chrome max. kan køre 720p.
Finder jeg content i 21:9 kunne jeg overveje at se det på pc'en, men foretrækker stadig at sætte mig ind til tv'et når der skal ses film og serier.
Jeg har som sagt ikke problemer med spil. Spiller WoW, Overwatch, Battlefield, Heroes, Assassins Creed og mange flere. Er det helt galt så spiller jeg i alm. widescreen opløsning med sorte sider.
Mht. film kan det være lidt mere kringlet (taler her om ultrawide letterbox format selvfølgelig):
YouTube kan du få et plugin til Chrome der zoomer ind, ellers vil YouTube som standard have sorte bjælker hele vejen rundt. Plugin fungerer dog fint.
Film afhænger af formatet. BlueRays er det sværeste at få til at spille ordentligt. De er "hardcodet" med sorte bjælker i top og bund, så med en afspiller som PowerDVD vil du ende med sorte bjælker hele vejen rundt. Der findes mods hvor du kan zoome billedet så det fylder skærmen korrekt, men så har du problemet med underteksten som er kodet til at sidde i det sorte under billedet, så når du zoomer forsvinder din undertekst (eller du ser kun øverste linje).
Netflix vil også afspille med sorte bjælker hele vejen rundt. Her kan du også få plugins til Chrome der kan zoome. Men så har vi et andet problem at Netflix ikke vil streame i 4K på en PC med mindre det er i Edge browseren med en Intel Kaby Lake (Nvidia 10 serien er under vejs, men stadig kun i Edge browser).
Det kræver lidt fiflen rundt og google, men det kan som regel lykkes og det er faktisk fedt at se en film der fylder hele skærmen. 🙂
Chrome appen hedder bare: Ultrawide Video
Spil er efter min mening det mindste problem, jeg syntes youtube med den app der er okay, man kan godt se en smule stretched, men syntes stadig det er bedre end de sorte kasser :)
Forresten angående Overwatch, se lige det her: http://www.pcgamer.com/overwat...
Du kan hente windows 10 appen til netflix, streamer også fuld kvalitet, men stadig kun 16:9 :) Mener også der er nogen som har fundet et mindre hack til at få Edge til at køre netflix i 21:9, har dog ikke et link.
Kommer du til at fortryde, 2560x1080 er alt for lav opløsning til så stor en skærm.
Med hensyn til arm - Så købte jeg selv en NewStar FPMA-D880 (VESA) arm til min 27", ved pc-lager.dk.
Ser dog ikke ud til at de har den mere, hm.
http://www.pricerunner.dk/pl/2...
http://www.pc-lager.dk/varegru...
De burde være nemme nok at finde :)
#25 Jeg har fået anbefalet en Ergotech Freedom Arm HD af rigtig mange og det er den jeg selv skal have til min UW. Primært fordi at den kan spændes til mit skrivebord og dens bevægelighed.
HD versionen er til tungere skærme (20-30 lb).
http://shop.ergotechgroup.eu/f...
https://www.youtube.com/watch?...
Edit: Youtube link
#35 De sender faktisk fra Danmark. Deres nummer på EU hjemmesiden er +45 og det er med free shipping.
Jeg skiftet min mgq279q ude med en Acer Predator Z35.
Det har jeg været så glad for. Opløsning tog lige et par uger, men nu er det fedt. Dog er skærmen kun god med 120 hz og ULMB mode, ellers er den frygtelig.
Fedt til fifa, bf1 og film, når det er cs go kører jeg med black bars, ellers kører det ringe 😀
Der er små stutter når jeg kører ultrawide, har prøvet mange forskellige indstillinger fandt intet der virkede. Indtil jeg for sjov satte den på 16:9, så kører det fremragende 🙂
Men er også ret hysterisk omkring hvor flydende det skal være 🙂