spørgsmål vedr eizo skærm som er gået i stykker.

Diverse d.  02. maj. 2017, skrevet af peterlmad
Vist: 947 gange.

peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2017 16:09:47
Svar/Indlæg:
981/138
Nu er det over 2 uger siden at jeg sendte min eizo skærm ind som er i stykker, den var 6 dage over de 2 år (normal garanti)

Men som der står på deres hjemmeside så er der helt op til 5 års garanti.

Nu har jeg så lige fået en besked fra Proshop idag, som er stedet hvor skærmen blev købt.

"Tak for din henvendelse.
Den er sendt ind til producenten.
Men da den er over de 2 års reklamationsret, så er disse sager desværre nedprioriteret i forhold til de sager, hvor produktet er under 2 år gammelt. Så kan desværre ikke give dig et estimat. Du må desværre væbne dig med en god portion tålmod.
Beklager vente tiden."

Men har de ret til at nedpriotere en skærm som tydeligt har 5 års garanti? det står jo selv på deres hjemmeside.

Jeg kan hvertfald ikke se nogen god grund til at den skal nedprioteres frem for alt muligt andet syntes jeg sgu er dårlig service.
Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2017 16:15:11
Svar/Indlæg:
3385/80
Ja.

Producenten yder garantien, ikke forhandleren. De er faktisk i deres gode ret til at afvise dig, og lade dig selv køre RMAen direkte med Eizo.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2017 16:16:25
Svar/Indlæg:
981/138
Altså nu har jeg selv haft kontakt med eizo i europa og de sagde at jeg skulle køre sagen igennem der hvor jeg havde købt skærmen, så det giver jo ikke rigtig nogen mening? syntes hvertfald at det er mega dårlig stil.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
02-05-2017 16:32:21
Svar/Indlæg:
4981/47
Som du beskriver det lyder det mere som om de har sendt den afsted til refurbing hos producenten (husk Producent og Leverendør kan være en og samme når du snakker med en RMA afdeling 😛 )

Jeg ville sende dem en flink mail og spørge ind til om den er sendt afsted mod producenten endnu mhb på en ombytter via garantien (skriv gerne deres navn fremfor ar skrive Producent, så er der ikke så meget at rafle om i den hensende)


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2017 16:34:11
Svar/Indlæg:
981/138
altså som han skrev er den lige blevet sendt ind til producenten.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2017 17:16:23
Svar/Indlæg:
3385/80
"Men har de ret til at "

Aner ikke om du mener Eizo eller Proshop.. Kan ikke læse ud af korrespondancen om det er Eizo eller Proshop der nedprioriterer sagen. Men Proshop er i deres gode ret til at nedprioritere den, da de iflg. købeloven ikke er forpligtet til noget som helst.

Hvorvidt Proshop har indgået en aftale med Eizo, skal jeg ikke kunne sige.

Normalt ordner med selv garantisager, efter de 2 år, direkte hos producenten. Der vil de normalt kræve en kopi af den originale faktura.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2017 17:18:52
Svar/Indlæg:
981/138
det er proshop der nedpriotere sagen men fuck det. må vel bare vente flere måneder på det lort. Hvertfald sidste gang jeg køber en skærm eller lignende der!


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
02-05-2017 17:35:11
Svar/Indlæg:
4981/47
Du misser ihvertfald min pointe her 😛

Sørg nu for at de er 100% på hvad du har sendt varen ind for/på (Her menes Garantien self), og spørg gerne dumt ind til den nedprioritering, for det giver da slet ikke mening med sådan en besked når du sender en vare ind som skal ombyttes hos producenten.

Hvis de misforstå den som en alm RMA, så ender du måske med en regning på en refurb og skal slås med dem om det istedet.

Hence når det ikke lyder til at de er ved at sende din skærm til ombytning, men istedet refurbing, så er det en god ide at sikre sig de er helt med på at varen skal ombyttes via garantien og ikke behandles som en RMA indsendt efter udløb af reklamationsretten.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at den omtalte nedprioritering menes ifh til et af deres værksteder/partneres værksteder, og self ikke ifh til transporten af varen.


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2017 12:30:09
Svar/Indlæg:
1906/25
14 dage er træls, men skal din skræm sendes til langtbortistan, så tager den slags jo tid.

Proshop har næppe overhovedet nogen anelse hvordan Eizo prioriterer RMA sager. Så det er sikkert bare noget de skriver, for at berolige dig.


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2017 13:28:38
Svar/Indlæg:
454/68
Eizo har garanti behandling for produkter der stadig er inden for den 2årige reklamation fra forhandleren, men også behandling på produkter på egen garanti.
Produkter indleveret til RMA via forhandleren inden for 2års reklamations retten har første prioritet over produkter indleveret til forhandleren på blot producent garantien.
Det var det jeg fik at vide fra computersalg i sin tid da jeg havde RMA på Eizo skærm.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2017 16:11:46
Svar/Indlæg:
981/138
14 dage var den tid det tog fra jeg sendte skærmen til proshop til at de nu endelig har afsendt den til eizo..

er det så måneder jeg kommer til at vente eller hvad lol.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af peterlmad d. 03-05-2017 16:12:34.