Får min chef en dårlig opfattelse af mig?

Diverse d.  07. maj. 2017, skrevet af darkplayer
Vist: 1557 gange.

darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2017 21:20:13
Svar/Indlæg:
1123/442
Hej folkens.

Sidder lidt i en uheldig situation så vil lige høre jer erfarne gutter/gutinder ad mht. god arbejdsadfærd.

Det er sådan, at min far skal have en IPC (ballonudvidelse) operation i morgen og han er er elendig til dansk, så han vil selvfølgelig gerne have mig med som både tolk, men også støtte. Han ringede først til mig i dag, hvilket jo er en kort frist :/

Jeg er pt. ansat på min 8. mdr. efter endt uddannelse og har et møde i morgen, der kommer i vejen. Når jeg har fri 16:00 så har jeg et andet møde, hvor min chef også deltager. Det er dog mig bekendt ikke et vigtigt møde.

Tror I det er en kæmpe no-go, hvis jeg lige taler med min chef under 4 øjne og forklare, at min far gerne vil have mig med? Det er nogle regelmæssige møder som vi afholder én gang om mdr. Siden min ansættelse, så har jeg i alt haft 2-3 flexdage (fridage med optjente timer).

Har i erfaringer med den slags? ☹
virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2017 21:23:55
Svar/Indlæg:
888/34
Kan da være virksomheden har omsorgs dage
Men mon ikke chefen er forstående


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
07-05-2017 21:29:34
Svar/Indlæg:
5678/460
jeg ser ikke noget problem med det, det tror ejg de fleste chefer har forståelse for


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2017 21:33:52
Svar/Indlæg:
3385/80
Det vil de fleste chefer have forståelse for.


puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2017 21:34:52
Svar/Indlæg:
501/10
som #1 & #2 snakker om, det din far skal ha lavet er jo ikke noget han skal hver dag og det er jo noget man gerne vil være som støtte til så skulle da gerne kunne lade sig gøre 😉

Held og lykke med din far darkplayer håber han bliver fit for fight når han det engang er overstået :yes:


Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2017 22:26:20
Svar/Indlæg:
157/0
Bed evt. om fri de timer fra/til det er nødvendigt .. Så viser du den enormt gode stil at selv om noget livsnødvendigt kommer i vejen så viser du stadig ansigt de timer du kan ... Vil nærmere mene det giver pluspoint .. Så enten kom før/efter din far skal opereres eller have samtale...

Held og lykke og god bedring til farmand ...


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
07-05-2017 22:46:43
Svar/Indlæg:
5363/442
Overhoved ikke et no-go, enhver chef med respekt for sig selv har selvfølgelig forståelse for den slags 🙂


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2017 23:26:20
Svar/Indlæg:
2516/381
Forstår slet ikke de andre, jeg havde fyret dig på stedet..
Anssatte, skal tænke på firmaet,, og helst ikke have familie, gerne gebis, så man kan sende tænderne med posten, og ikke bruge tid på at løbe til tandlægen..
Så søg hellere nyt arbejde..

Ar det gas, du er som du selv har tænkt over lidt sent ude, pga du først er blevet spurgt i dag,, Ville snakke med chefen, sikker på i finder en løsning. og forklar at din far først spurgte ja i sidste time..

Og igen, super forum, man kan få svar på alt.. Vores helt egen Mads og monopolet


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af sesam d. 07-05-2017 23:31:10.


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
08-05-2017 05:17:57
Svar/Indlæg:
2263/307
Der er ikke noget dårligt i at tale om tingene. Det er noget andet, hvis du bare ringer om morgenen og siger "Hey, jeg kan ikke komme idag"


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
08-05-2017 05:45:00
Svar/Indlæg:
3661/82
jo hurtigere du informeret jo bedre. det giver chefer bedre mulighed for at planlaegge omkring det (daekek evt vagter hvis der skal dekkes ind) samt at krydse dagen af for anden planlainging ( saa den ene der elerls kan lave dit arejde ikke ogsaa tager fri den dag)

jeg har aldrig haft et problem med sygedage elelr familie syge dage med mine ansatte under mig. saa laenger de gav mig ordenligt information.

Der vil dog altid vaere idiot chefer


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-05-2017 10:23:52
Svar/Indlæg:
15982/637
Du kan med god ro i sindet informere din chef omkring det.
Nu ved jeg ikke hvordan personale håndbogen hos firmaet ser ud, men hos os er det sådan med alvorlig sygdom, dødsfald, operationer, begravelse skal tilgodeses af arbejdsgiver. De har i hvertfald ikke sat tvivl om mig, da jeg skulle bruge et par dage fri efter min far fik blodprop i hjernen, og derefter fri nogle timer når der skulle vare møde med hjerneskadekonsulent og jobcenter.
Jeg ved det nok kan variere fra arbejdsplads til arbejdsplads- men jeg er rimelig sikker på at du sagtens kan spørge din chef med ro i sindet og han/hun vil forstå.


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2017 15:02:58
Svar/Indlæg:
1123/442
Fik aldrig takket jer dejlige mennesker.

I skal have tusinde tak for jeres opbakning. HWT er fandme det dejligste forum på nettet.

Det hele løste sig og min chef var MEGET forstående og venlig. Den gamle har det også fabelagtigt, men skal holde sig i ro et par dage. 🙂

Much love! ❤


puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2017 15:16:58
Svar/Indlæg:
501/10
@darkplayer

det er da godt at høre det hele gik som det skulle, ja hvis den gamle ikke kan holde sig i ro så må du jo binde ham fast til stolen 😉 eller finde et godt tv show til ham.