#3 tja, jeg havde samme problem som dig, bort set fra at jeg fik mine ram lidt billigere, og derfor havde endnu mere incitament til ikke at udskifte dem med nogle til 1500+
Jeg havde kun købt Samsung B die, hvis du skal bruge 2*16gb kitt, og så nøjes med 2933mhz (ind til nye bios´er kommer) hvis du alligevel bare skal ha 2*8gb og er ligeglad med at presse citronen de sidste 5-10% for ydelse, kontra at smide 400-600kr extra per 2*8gb for ram med chips der kan dette.
Detsuden skulle der komme nye bios´er her i maj fra AMD af med ny microcode, med ram forbedringer. Jeg håber kraftigt på at disse kan få single rank Hynix moduler til at yde deres XMP, eller tæt på XMP (læs 3200mhz ved højere volt eller højere cas end XMP), det kan de pt ikke umidbart nemlig. Husk på at XMP kun er intel indstillinger/optimized, og det er blandt andet derfor at kitts markedsført 3200mhz ikke bare sådan lige køre 3200mhz på alle ryzen builds.
Detsuden skal du huske at vores board(og dit kommende) er låst til max 3200mhz på ram anyways, så selv hvis du købte ram med højere mhz og Samsung B die chips baserede, ville 3200mhz(i vært fald pt.) være max.
kun Asus CH6 + Asrock + Gigabytes TOP boards til 1,9k+ kan manuelt oc´e ram, og har multipliers over 3200mhz mig bekendt.
Jeg håber dog lidt på at dette også bliver ændre ved bios updates i maj, men jeg har min tvivl. Bclock tweaks bliver i vært fald ikke, da det er hardware på boardet og ikke software begrænset.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Fearless Angel d. 09-05-2017 15:46:22.