Defekt PSU?

Strømforsyning d.  15. maj. 2017, skrevet af Ticonderoga
Vist: 1445 gange.

Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 10:32:42
Svar/Indlæg:
466/65
Jeg havde min pc ovre ved en ven i fredags og siden da
har jeg oplevet sporadiske crashes / freezes hver gang jeg bruger min computer.
Det sker typisk under spil eller benchmarks, men har også oplevet det et par enkelte gange hvor jeg kun var på internettet.
Typisk fryser min skærm og jeg må reboote, mens andre gange får jeg sort skærm hvorefter jeg bliver smidt ud i Windows.
Jeg har opdateret min gfx drivere og har kørt memtest samt en cpu test uden at finde nogle fejl.

Windows loggen siger kritisk fejl Kernel Power id 41 63 hver gang det sker, men om det er selve fejlen eller bare en melding der kommer når jeg rebooter ved jeg ikke.

Specs er
I7 5930k
MSI xpower ac
R9 Fury
Evga G2 supernova 750 w
Alt kører stock

Jeg er begyndt at mistænke psu'en. Den er godt nok et godt mærke og ikke specielt gammel, men alt hardware kan jo være defekt.

Har I nogle gode bud på hvad det kan være?
Jeg har desværre ikke en anden psu eller et andet gfx at teste med, så jeg ville gerne være mere sikker inden jeg opretter en rma sag.
Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 11:22:46
Svar/Indlæg:
1906/25
Tjek at alle enheder sidder ordentlig fast i sockets.

Specielt dine ramklodser. Giv evt ram lidt mere volt.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
15-05-2017 11:28:21
Svar/Indlæg:
4981/47
Når det er "sket" ifb med en flytning af PCén, så ville jeg lige prøve at reseat GPU´en og CPU/MOBO/GPU strømkablerne som det første 🙂


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 23:43:37
Svar/Indlæg:
466/65
Jeg har nu haft kabinettet åbnet og støvet alt af samt checket kabler osv og umiddelbart var det intet som sad løst.
Jeg har lånt et HD 7970 og nu har min pc kørt hele aftenen uden at crashe.
Næste skridt bliver at teste mit R9 fury i et andet system for at se om det laver fejlen eller om det kun er i forbindelse med min psu fejlen opstår