Overclocker
Tilføjet:
15-05-2017 13:55:46
Svar/Indlæg:
269/14
Jeg synes lige jeg vil skrive denne her tråd, da jeg har en mistanke om en fusker på siden. Jeg vil ikke oplyse brugernavn lige nu, da det selvfølgelig kan være tilfældigt og ikke vil anklage nogen unødvendigt.
Lad os bare sige mine alarm klokker ringede efter en afsluttet handel med en ny bruger herinde, som ikke har skrevet indlæg overhovedet. Dog var det kun et småligt beløb det drejer sig om, så intet voldsomt tabt skulle min frygt vise sig at være sand.
Men nu drejer tråden sig nu heller ikke om en bestemt bruger, bare så kan følgende forholdsregler være med til, at sikre sig at sælgeren faktisk har varen:
1) Bed sælgeren om at tage et stykke papir, skrive hans/hendes brugernavn fra HWT.dk og dato på papiret, og derefter tage et billede af det hvor varen og papiret tydeligt kan ses. Dette trick bruges bla. på overclock3d.net og jeg har ikke hørt om nogen der er blevet snydt der i årevis. Selvfølgelig er det ikke en helgardering om at brugeren faktisk sender varen til dig, eller den ikke er som påstået.
2) Få oplyst navn, telefon nummer, og bank konto (hvis det er en straks overførsel). De fleste vælger nok at betale med Mobilepay, og der er intet du kan gøre for at sikre dig der. Aftal evt. at du forudbetaler 50% af pengene, og sende resten når du har modtaget varen. Nogle accepterer faktisk dette.
3) Bed om en faktura/regning der beskriver varen. Står regningen i en andens persons navn end den sælgeren udgiver sig for, bed om en forklaring (vær dog diplomatisk)
4) Hvad har jeg glemt? Kom gerne med forslag...