Yousee - Inden jeg ringer og voldsviner dem.

Diverse d.  15. maj. 2017, skrevet af Polywog
Vist: 2739 gange.

Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:17:58
Svar/Indlæg:
197/24
Vi har de sidste par dage oplevet at jeg sagtens kan se youtube på min stationære, men kæresten har kæmpe problemer med at se DR klip...Matador etc. samtidig. (Både på iPhone og Lenovo tablet)

Så nu har jeg testet, med Speedchecker og der siger den 11-12 stykker op og 9-10 ned - vi betaler for 50-10.
Men når jeg så prøver på yousee´s egen hjemmeside så siger den 34 op og 11-12 ned.

Er der et sted hvor man kan få det helt præcise tal?

BTW, vi køre begge trådløst.
peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:21:44
Svar/Indlæg:
981/138
jeg bruger speedtest.net virker perfekt.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:25:19
Svar/Indlæg:
3385/80
"Er der et sted hvor man kan få det helt præcise tal?"

Nej, men som #1 siger så er speedtest.net i stor udstrækning den mest pålidelige test.

Selvom du betaler for 50/10, så forvent ikke over 40/5.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:25:59
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvis du bruger trådløst kan du jo ikke klandre Yousee.

Test med et kabel og find ud af om du behøver noget bedre WiFi udstyr.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:29:02
Svar/Indlæg:
1300/30
Som #3 siger så få lige tjekket at dit WiFi virker som det skal først. Altså i med et kabel direkte fra modem og i en pc. Derefter speedtest. Får du her den lovede hastighed er det altså dit eget WiFi der er fejlen, og ikke Yousee 🙂

Det er iøvrigt helt sikkert det først de ber dig om at prøve alligevel hvis du ringer til dem.


Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:29:03
Svar/Indlæg:
197/24
#1, #2 - Jeg bøjer mig i støvet, den er sgu tæt på yousee´s egen tester. Har lige prøvet at par gange og den kom ikke under 30-11.

Prøver lige at skiftet kanal inden jeg ringer til dem. :)

Tak for hurtigt svar. 🙂


PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:38:00
Svar/Indlæg:
293/32
0# Generelt plejer man at komme længest med en ordentlig tone, i stedet for at ringe med den hensigt, at man vil 'vold svine' personen i den anden ende.

Når det så er sagt, så få lige testet med kabel, direkte i udstyret fra YouSee, da du - som de andre også nævner - ikke kan regne med resultatet på WiFi - speedtest.net plejer at give et nogenlunde klart billede af hvilken hastighed man har.






peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:39:29
Svar/Indlæg:
981/138
Til hans forsvar vil jeg så også sige at nogle gange er det sgu også op af bakke med supporten!!! :D


Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2017 16:47:26
Svar/Indlæg:
197/24
#-3 - Det er yousee´s egen Sagemcom router, og den står 3-4 meter fra min computer. Så der burde ikke være så stort et udfald.

Nok om det, det hjalp sgu at skifte kanal. 😀 Jeg burde jo nok have testet det før jeg startede et indlæg her, men det er måske meget sundt lige at få snakket yousee´s support igennem. 😲

Efter kanalskift ligger den på 7 i ping, 32 ned og 12 op.
Før kunne ping ligge på 84.

#6 - Overdrivelse fremmer forståelsen, jeg kunne aldrig drømme om at ringe og svine folk til på nogen som helst måde. 🙂


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2017 17:06:49
Svar/Indlæg:
3661/82
Det er nemmere at starte flink og saa svine til end omvendt.
og hvis man starter som en sviner og finder ud af det er en egens fejl saa ser man saa dum ud.


Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2017 17:15:13
Svar/Indlæg:
197/24
#9 - Præcis derfor jeg spørger jer kloge hoveder herinde. 🙂
Men jeg kunne godt være lidt efter dem alligevel, da deres guide til at skifte kanal ikke gælder deres egen router. Sagemcom.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
15-05-2017 19:09:52
Svar/Indlæg:
983/167
Efter mange forsøg og extrem dårlig service ved Yousee, har jeg valgt at gå over til Ewii, (Waoo) og får en 100/100.

Magen til dårlig service skal man lede længe efter, som den man får ved Yousee.

Selv i dag da jeg ringede for at opsige vores bredbånd, var en dårlig oplevelse. Yousee spørg.. Hvorfor vil du opsige dit abonnement, Mit svar.... Det er fordi jeg har dårlig internet der mister forbindelse både trådløs og den kablet computer, + det modem jeg har er extremt dårligt. (Har fået det skiftet 3 gange.) og sidder med deres nyeste.

Så begynder manden at snakke om vores TV og vores valgfrie kanaler. Jeg siger hvad det har med vores internet at gøre??? Han svare ikke rigtig på det men han blev med at snakke om vores TV pakke.

Jeg sagde at det giver jo ingen mening dette her, jeg vil kun opsige Bredbånd, skal jeg opsige tv er det igenmen vores antenne forening.

Han sagde lige et øjeblik og satte mig på hold... Tralalala (vente musik) ups jeg blev lagt på...... jeg ringede op igen og fik en anden supporter, jeg sagde at jeg vil opsige bredbånd,, og da han gik ind på vores konto kunne han se at det var modtaget at Bredbånd var blevet opsagt + vores valgfrie kanaler.... Fuck en klaphat ham den første jeg fik fat i 🤡




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 15-05-2017 19:10:47.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2017 22:58:37
Svar/Indlæg:
4217/223
Har heldigvis ikke været nødsaget til at vælge yousee på noget tidspunkt. Hold da op hvor kunder bliver røvrendt fra tid til anden.

Har en ven der ofte er ud for at deres net ryger ned i forbindelse, eller forsvinder helt. Det eneste yousee gør, er at fortælle dem de bare skal genstarte deres router. Han er ret meget inde i IT, og har leget med det mange år, så han fortæller dem gang på gang at det ikke er nok, og plager dem om at få en ny router. Men fordi han er en af de "gamle" kunder, så kan han ikke få nogen anden, end den model han allerede har 🤡


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2017 09:14:13
Svar/Indlæg:
6181/270
#12 hvordan kan du tillade dig at udtale dig om noget du hverken ved eller har prøvet?

Jeg er YouSee kunde og selvom jeg har haft småproblemer med YouSee så er det generelt min erfaring at YouSee godt kunne have en lidt bedre kundeservice end hvad de præsterer i dag.
Men yousee's kunder kan tildels godt være nogle gevaldige Brokrøve selvom YouSee gør alt hvad de kan hurtigst så muligt at få rettet kundernes problemer.

Ingen selskaber er perfekte og det vil de heller aldrig blive.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym20219355916 d. 16-05-2017 09:16:32.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2017 09:33:14
Svar/Indlæg:
983/167
Med de trælse oplevelser jeg har haft med yousee bredbånd. Kan jeg godt forstå at mange flygter fra dem. Det er sku deres egen skyld.


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2017 18:33:18
Svar/Indlæg:
1636/115
Tror langt de fleste gange det er en fejl 40 når folk har problemer med internettet! 🤣


Mikedk69
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2017 21:10:24
Svar/Indlæg:
72/6
Jeg har YouSee bredbånd 100/20 og kører med en hastighed der siger 112/25 i speedtest.net


AzeOne
 
Superbruger
Tilføjet:
16-05-2017 22:01:44
Svar/Indlæg:
282/12
Jeg har haft youSee bredbånd via coax i 4 år.
Startede med 60/20 mbit tror jeg den hed, så 100/20 mbit til i dag 300/60 mbit, render altid 342/67 mbit / 9-10 ms ping, når jeg speedtester, har altid haft hurtigere net end jeg har "betalt" for i de 4 år jeg har været hos youSee.

Har haft sammenlagt 3-4 dage i de 4 år hvor nettet har været nede.
Så jeg er fint tilfreds med youSee 😲
Bliver aldrig smidt af nettet eller andre mystiske ting...!
Bruger både gigabit kabel og wifi 2,4/5 ghz, g+n+ac.
Har dog altid brugt min egen router efter youSee router som køre i bridgemode.

Før havde jeg Fullrate net via kobber, 17/1 mbit i 5 år der var heller aldrig problemer med nettet, igen egen router efter deres som kørte i bridgemode.

+1 point til youSee herfra 😲 🤣 :yes:


mazertm
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2017 22:14:54
Svar/Indlæg:
214/12
Yousee hastighedstest (pc): http://hastighedstest.yousee.d...

Yousee hastighedstest (android): https://play.google.com/store/...

Yousee hastighedstest (iphone): https://itunes.apple.com/dk/ap...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mazertm d. 16-05-2017 22:15:25.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2017 03:58:43
Svar/Indlæg:
447/2
Jeg ville oprette en support sag hos dem og lave daglig hastighedstest (via deres egen tester på hjemmesiden) og sende disse screenshots til dem.

Har selv været ude for at min forbindelse var lort i forhold til hvad jeg betaler (300/60) hvilket resulterede at de kom frem til den konklusion at den central jeg er bundet op på, var underdimensioneret i forhold til det udbud som de lavede i området.

Så igennem 6 måneder betalte jeg 0,- for min internet forbindelse som kompensation for at ikke at leve op til min. hastigheden de lover :) altså 280/50Mbit

og husk at disse test altid skal være taget med kabel fra router til computer, ellers får du ingen ting ud af din klage :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Klump d. 17-05-2017 04:01:42.


the-pooh
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2017 18:16:55
Svar/Indlæg:
872/106
sikke en tråd 😕 ..... har ikke problemer men hastigheden, med desværre deres router.... den "hvide ""store""router" understytter IKKE upnp... øv når man har en server.... de er klar over problemet nu... fortalte det for et år siden ca... men sker ikke meget i sagen


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af the-pooh d. 17-05-2017 18:34:59.


mazertm
 
Overclocker
Tilføjet:
18-05-2017 00:56:29
Svar/Indlæg:
214/12
#20 upnp er en usikker protokol og har intet med servere at gøre. Den er brugt af klienter der automatisk kan lave portforwarding mest i forbindelse med ældre games. Så du skal nok ikke regne med det bliver aktiveret da det kræver stor deciplin klientmæssigt at have det aktiveret og burde ikke bruges mere.


#22
ggf
 
Superbruger
Tilføjet:
18-05-2017 12:07:09
Svar/Indlæg:
102/77
Se om du ikke har aktiveret en eller anden berdbåndsfordelingssoftware, der typisk følger med bundkortet? Jeg skulle geninstallere mine dirvere til mit ethernet før det hele virkede i gen.