#0 Vær glad for at du har betalt med PayPal. Kontakt PayPal og forklar at du aldrig har fået din vare, derefter får sælgeren 7 dage at forklare sig eller løse problemet, ellers får du automatisk dine penge retur. Du skal dog gøre det hurtigst muligt, kan ikke lige huske om den beskyttelse gælder 30 dage eller 3 måneder, det er vist lidt forskelligt.
Når du er logged ind på PayPal, kig i nederst venstre hjørne. Der er et link, som hedder "Resolve a problem in the Resolution Centre". Skulle være derinde et sted hvor du kan oprette en sag.
#5: Tror desværre du er fucked så, fordi en privat overførsel er bare en gave. Du kan ikke trække pengene tilbage så. Det var garanteret noget han bedet dig om at sørge for? Ja så er din eneste mulighed at Politi anmelde ham, hvis varen ikke ankommer.
Edit: Du kan selvfølgelig prøve at at snakke med Paypal om du kan nå at trække pengene tilbage, ellers må du prøve at snakke med din bank. Jeg tvivler dog der er meget hjælp at hente her.
Det er virkelig svært nogle gange mht. handel på sider såsom dba.
Seneste trend med fupmagere er på diverse Facebook sider, hvor folk så klager til gruppens admin, men han kan ikke gøre noget som helst.
Det er derfor, man altid skal sørge for skriftlige aftaler og gerne penge upfront, hvis man er sælger.
Mvh. Bodil