Hvorfor ikke. Jeg fortrækker nu pasta, mornaysovs, laks (salt & peber) og noget revet muskatnød og eventuelt med noget persille. Tager kun 6-7min at lave med friskt pasta, og det smager godt. :yes:
Godt med lette velsmagende retter 😲 Lærte også en med 1 glas champion + 1/2 piske til 1 svinemørbrad Svits mørbraden og lad den stege 20 minutter (20) i ost og lagen fra glasset, så smider du lige campisterne i til sidst, så de bliver varme og ikke seje! Parter svinet og server med pasta eller ris Det smager også guddommeligt og er en no brainer 🤡
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Toronto d. 28-05-2017 13:12:38.
Moderator
Tilføjet: 28-05-2017 19:02:16
Svar/Indlæg:
4983/48
Jeg laver det istedet med tortellinis m/ skine/parmasan, altså de alm Netto har 🙂
Bruger normalt 4-5 skiver bacon, der steges,knuses og blandes i "sovsen" som man koger tortellinis i (cirkus en ½ pose ) , til sovsen bruges baconfedtet, ca 0.5l fløde, en terning grønsagsbullion samt en lille smule (ikke ret stærk) chili 🙂
Smager mums, men jeg må indrømme at med den snak om Cabonara der er gang i her, så ryger der nok lige en 50-100g frisk-revet parmasan oveni den normale opskrift næste gang, mit hjerte kan godt tåle det 😎 🤣
Jeg laver det nu normalt på den måde at jeg først hakket et løg og svitser hvorefter jeg putter bacon i tern i + skinkestrimler. Og så slutter jeg gerne af med at putte piskefløde i og så lige jævner flødesovsen således at det klæber bedre til pastaen eller hvad man nu lige laver der til