Blæser til eftermontering på reference kort

Grafikkort d.  27. maj. 2017, skrevet af mfcods
Vist: 1408 gange.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2017 16:57:13
Svar/Indlæg:
4222/223
Er der nogen som har lavet en blæser der kan monteres på udblæsningen på reference kort, så det bedre kan komme af med den varmen?
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
27-05-2017 22:05:06
Svar/Indlæg:
4983/48
Tvivler meget 😛

Men hvis kortet trækker lidt hårdere på blæseren her i varmen kan det være en ide at øge flow i kabinettet lidt, det er sku ikke altid man har det krævede flow for at en given Gpu blæser er godt tilfreds, selvom det ellers normalt kan virke sådan, indtil blæseren sætter hastigheden op uden det gavner ret meget i sidste ende 🙂

Alt efter alder, kan en rens og repaste self være til hjælp også 🙂

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2017 01:34:28
Svar/Indlæg:
4222/223
#1 kortet er godt nok kun fra januar. Men har da overvejet at smide noget frisk på pasta på.

Dog tænker mere at komme en blæser i stil med http://www.edbpriser.dk/blaese... Men af den slags som hiver luften fra ribberne, og puster det ud af siden. Hvis det findes?!

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
28-05-2017 14:37:43
Svar/Indlæg:
4983/48

Som udgangspunkt er det kun for gammel paste og for meget skidt der er et problem, dog vil en mindre og mere passende mængde paste (altså ikke overdrevet paste på) end den kage der kan sidde på fra producenten af, klart være mere gavnligt i takt med kortet mangler airflow/man kvæler det.

Ellers sagt på en anden måde, man slipper jævnt bedre fra at små-kvæle sin Gpu uden den går i tornado-mode, når man sikre sig at kernen har en nær-perfekt mængde kølepaste fremfor en evt kage/dårlig kontakt pga for lidt/crappy pasteing 🙂

Mht til de rear-exaust fans, designet matcher ikke det du søger kan man sige, turbine design blæsere laver sugetryk ned i en kasse med en udgangs-åbning så det koncept har lidt svært med at fungere i praksis hvis det skal vendes om 😛

Dermed ikke sagt at man ikke kan købe sådan en blæser og vende strømmen på den (been there, done that), men de yder åbenlyst af røv når de køre baglæns, og jeg er ret sikker på det sænker levetiden på blæseren betydeligt 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 28-05-2017 14:38:34.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2017 16:55:06
Svar/Indlæg:
4222/223
#3 pokkers

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
28-05-2017 17:10:31
Svar/Indlæg:
4983/48

Ja beklager at skyde den ide med blæseren ned 😛

Dog ville jeg kigge på Gfx som sagt, der kan være lidt at vinde der, især hvis man kan se thermal pads hænger udover ram for eks, det gavner ikke noget og man kan snildt reducere de enkelte pads til kun at fylde 80% af ram chips, det er rigligt og kan giver et bedre overall fit ifh til heatsink og kernen 🙂

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener faktisk overstående behandling fik mit tidligere GTX 660 ned med 12c under tungt game load, men det var også ved efterfølgende tjeck af kølepastens spredning, ganske tydeligt at se at heatsink sad så meget bedre at der slet ikke ville kunne ligge sig en kage derinde og gemme sig (men det kunne der jo så før )

https://drive.google.com/drive...

/E

Arg okay jeg troede kagen var mere tydelig, men det var nu også mest for at vise det med forskellen på thermal pads før og efter "refurb" 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Cocio21 d. 28-05-2017 17:20:53.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2017 22:22:23
Svar/Indlæg:
4222/223
#5 jeg kan se hvad du mener. Det må jeg lige få taget mig sammen til at prøve