Køb af mikrofon

Diverse d.  30. maj. 2017, skrevet af Gerner
Vist: 1208 gange.

Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
30-05-2017 10:19:20
Svar/Indlæg:
589/101
Hej,

Jeg står og skal til at købe mig min første 'rigtige' mikrofon, hvor jeg godt kunne bruge lidt vejledning.
Efter at have kigget lidt på nettet, samt et par tests, så har jeg et par forskellige i tankerne.. Det skal siges, at mit budget kun er en 500 kr. for en.. Her er brugt så helt fint.

- Blue Yeti
- Blue Snowball
- Audio Technica AT2020
- T.bone sc440

Jeg er dog lidt usikker på, om man 'bare' skulle tage en USB mikrofon, eller om man kunne vinde noget ved, at tage en med balanceret udgang. Her skal man så have en USBinterface..

Men jeg er lidt nysgerrig over, hvad I andre bruger, og i sær hvis det ikke er en Yeti. Synes det er en mikrofon, som måske har lidt for meget popularitet iblandt gamers. Tænker der må være nogle lige så gode til billigere penge?

Håber I kan hjælpe lidt. :)

Hilsen
Gerner
svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
30-05-2017 15:13:56
Svar/Indlæg:
2263/307
Samson Meteor USB er næsten ligeså god som Yeti. Selv har jeg en yeti.


csix
 
Newbie
Tilføjet:
30-05-2017 15:41:20
Svar/Indlæg:
5/0
#1 Har også kigget på Samson Meteor reviews og de er ret positive men den er godt nok grim hvilket også er grunden til jeg er på udkig efter en Blue Yeti istedet :p

Der er vidst et par gode desktop microphones som kræver et stativ men det er ikke lige mig, så som denne her:
https://youtu.be/lUBS7JhQj7g


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af csix d. 30-05-2017 15:44:27.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2017 16:33:12
Svar/Indlæg:
2957/206
Bruger selv en Yeti, har en kammerat der bruger noget Røde, med sådan en USB terminal. Om der er en videre større forskel på de to over normal voice chat.. Ah. Ikke videre.
Voice serve codecs dræber alligevel det lidt bonus der evt. er mellem de forskellige mikrofoner.

Hvad skal den bruges til? Tænker at i gaming sammenhænge ville du nok ikke se den største forskel. Hvis du skal optage noget musik eller lignende så bliver det nok lidt mere interessant ^^

Yeti'en er en rigtig fin mikrofon, den ligger dog normalt omkring de 1000, mener jeg?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 30-05-2017 16:33:38.


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
30-05-2017 16:39:52
Svar/Indlæg:
589/101
Har kigget på de (2) forslag, som I er kommet med, og udseendsmæssigt er det ikke synderligt pæne.. Det spiller nemlig også en større rolle.

Det mikrofonen skal bruges til er at optage lyd (vokal), til min kommende youtube channel. Så lyden skal altså være rimelig, men samtidigt ikke alt for dyr.. Det er trossalt bare begyndelsen, hvor hvis jeg ønsker bedre kvalitet senere hen, så må jeg smide lidt flere af min sure penge efter en.

Som udgangspunkt var min første tanke følgende:

- Blue Yeti (Black Edition)
- Røde PSA1 Boom arm (sort)
- Shock mount (Ikke Blue's egen, da det er yderst grimt, men et andet universalt et)
- Pop filter (Ved ikke lige hvad endnu, da de runde ikke er yderst pæne)
Og ja, tingene skal helst være sort, da det skal matche til min skrivebord.. Meget vigtig.