I og med :
A: En fresh install ikke har problemet (tyder på drivers/trashed data)
B: Der er tegn på disken har problemer (post lige et billed med alle stats, hvis du vil have en overall vudering af SMART stats) *
C: Alt det du allerede har rodet med/vedvarende skrivninger til en forventet defekt disk er rimlig skidt for et OS man prøver at recover.
D: Er der brugt GPT istedet for MBR er kloning som minimum besværligt, hvis de kan klones **
Så tror jeg det OS er tabt/disken synderen, men som altid betyder vildt gode odds jo ikke altid at det er en sikker vinder 😛
Dvs jeg tror ikke der er meget at gøre udover at prøve at redde data, jeg ville ihvertfald ikke forsøge at fixe OS eller andet der skriver til disken. Evt kan man fyre en masse reads af med HDDscan efter første forsøg på at redde data, hvilket kan få SMART til at "vågne" op, omend det er tvivlsomt om det kan afhjælpe noget udfra det du fortæller her.
Notes :
* Check disk værktøjet kan IKKE finde bad sectors på disken, det står SMART ene og alene for at styre, clusters på selve partitionen er en anden sag, det har SMART intet at gøre med 🙂
** Har ikke tjecket det, men bruger selv GPT på min SSD til OS (Win7) og læste i den sammenhængen at det kunne være et problem ifh til kloning af OS´et.