Intel HD 5500 driver

Grafikkort d.  02. juni. 2017, skrevet af SpaceDog
Vist: 1409 gange.

SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2017 17:34:27
Svar/Indlæg:
1455/78
Har en veninde som gamer en del LOL på en HP 13-4080no.
Hun er begyndt at få FPS drops, det har ellers kørt fint i low/medium opløsning.

Så jeg vil opdatere hendes driver til Intel HD 5500, men når jeg henter den fra Intels hjemmeside, så kan jeg ikke få lov til at installere den, der står at jeg skal hente den fra producentens hjemmeside, på HPs er driveren fra 2015.

Findes der ikke en side med craked Intel drivers, så man kan få lov til at installere den nyeste?
Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
02-06-2017 23:08:50
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg har før påtvunget blæbare nyere drivers selvom de ikke helt matcher pga noget OEM-tagging.

Dvs hvis du kan finde eller udpakke de filer der skal bruges (evt stjæle fra local/temp mappen uner et install forsøg) så kan du prøve at loade driveren ind uden installeren via enhedshåndtering/"opdater driver" og vælge en fast placering at lede efter inf filen 🙂

Lige den driverpakke der ved jeg ikke lige om winrar bare kan åbne og udpakke, men det er da forsøget værd.

Det bør nævnes at der kan være rettelser i den HP driver der er krævede for korrekt funktion, men det ligger man ret hurtigt mærke til for så skal du i safe mode bagefter for at fjerne den driver igen 😛


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
04-06-2017 10:58:23
Svar/Indlæg:
4981/47
En lille Tilføjelse 😛

Jeg har igår lavet samme nr med manuel opdatering af Wlan drivers på min blærbar, da jeg skiftede det kort ud med et andet (som var Lenovo brandet åbenbart 😛 )

Driverpakken kunne winrar ikke splitte ad, men installeren tillod dog install af filerne, den installerede dog ikke driveren/smed den i index, så det måtte jeg lige i Enhedshåndteringen for at tvinge den til da jeg havde skiftet kortet ud 🙂

Anyways hvis du ikke lige selv har haft held med at kunne få fat i de opdaterede drivers i "fil-form" så giver jeg det gerne et skud.