Du bør læse lidt op på det, og sætte dig lidt ind i det før du går i gang.
Søg eventuelt ind i den gruppe jeg har linket til, vi er alle danskere, og hjælper gerne.
For at ridse lidt op:
Du kan IKKE game samtidig med at du miner med dit grafikkort. Dit grafikkort kommer til at køre med 100% ydelse når du miner.
Det kan IKKE betale sig at mine med din CPU, lige meget hvilken CPU du har. Det den tjener ind opvejer ikke den strøm den bruger. (måske nogle af de helt store Xeon modeller kan betale sig, men det er de færreste der har sådan en i sin maskine)
De ting du skal tage med i dine overvejelser inden du for alvor går i gang er blandt andet el-regningen. Den bliver mangedobblet i forhold til at du sidder og gamer og hygger med vennerne. Så inden du går i gang, skal du have styr på det, og hvem der skal betale regningen hvis du bor hjemme.
Når der så er styr på det, skal du gøre op med dig selv, om du vil mine for maksimal profit, eller om du bare vil sikre dig at tjene lidt penge med din computer når du ikke bruger den.
Hvis du vil mine for maksimal profit, skal du til at sætte dig ind i de forskellige coins, og begynde at spekulere i både mining og trading. På den måde kan du over tid komme til at tjene gode penge.
Hvis du bare vil hyggemine og tjene lidt over elregningen, kan du melde dig til en udlejningsservice som eks. NiceHash.com som lejer din power ud til kontraktmining. Det giver formodentligt lidt mindre end hvad du kan tjene på spekulation, men til gengæld er det et program du kører, som så skifter algoritme alt efter hvad der bedst kan betale sig. Og du kan hele tiden følge med i hvor meget du tjener og eventuelt lukke ned når det ikke kan betale sig længere.
Alt i alt et spørgsmål om hvor meget is man har i maven osv.
Hvis dette ikke er svar nok, eller du har yderligere spørgsmål. Så kom ind i vores gruppe og vær med i fællesskabet :) Der er også flere danske grupper med trading og bitcoin talk.