Monero Mining pool - Dansk

Diverse d.  12. juni. 2017, skrevet af mean
Vist: 1782 gange.

mean
 
Superbruger
Tilføjet:
12-06-2017 11:16:03
Svar/Indlæg:
123/25
Hej folkens,

Startede med at mine kryptovaluta for et par uger siden og er blevet hooked på det... Er der nogle andre der også miner herinde? Jeg miner Monero som ikke er lige så populært som f.eks. Etherium og det ville da være cool nok hvis der var andre herinde som også gjorde det. :)

For dem der ikke aner hvad det er, så handler det om at man sætter sin CPU eller GPU (eller begge) til at udføre matematiske opgaver for en pool (eller solo hvis man vil). Over tid finder man blocks og får tildelt sin del af fortjenesten. Derefter sælger man dem over en exchange for rigtige penge eller man beholder dem for at håbe på de stiger i værdi. :)

Har allerede en pool kørende: http://mineit.eu . Vi er 4 miners pt. og ville ikke være slemt med flere! Hvis der er nogen der er interesseret og gerne vil have hjælp til at starte så spørg endelig. Det er mere enkelt end man tror.
Panzer
 
Nørd
Tilføjet:
12-06-2017 11:39:30
Svar/Indlæg:
91/35
Hvis jeg har forstået det ret, så er det en digital valuta ligesom bitcoin? Bare en anden enhed?

Hvor meget har cpu og gfx at sige i forhold til hastighed på mining? og er det bare et program der kører i baggrunden, så man kan game samtidigt eller ?

Har overvejet det nemlig, men har slet ikke sat mig ind i det.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
12-06-2017 11:45:37
Svar/Indlæg:
1194/156
Hej Mean.

Jeg selv miner hos NiceHash og så miner jeg BURST ved siden af.

Kig eventuelt forbi denne gruppe, hvor vi er samlet en lille flok miners.

https://www.facebook.com/group...



mean
 
Superbruger
Tilføjet:
12-06-2017 11:57:41
Svar/Indlæg:
123/25
#2 - Fik lige sendt en ansøgning afsted som godt nok blev godkendt hurtigt 😲


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
12-06-2017 12:09:32
Svar/Indlæg:
1194/156
Ja, det gjorde jeg jo selv.. ;)


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
12-06-2017 12:17:39
Svar/Indlæg:
1194/156
#1

Du bør læse lidt op på det, og sætte dig lidt ind i det før du går i gang.

Søg eventuelt ind i den gruppe jeg har linket til, vi er alle danskere, og hjælper gerne.

For at ridse lidt op:

Du kan IKKE game samtidig med at du miner med dit grafikkort. Dit grafikkort kommer til at køre med 100% ydelse når du miner.

Det kan IKKE betale sig at mine med din CPU, lige meget hvilken CPU du har. Det den tjener ind opvejer ikke den strøm den bruger. (måske nogle af de helt store Xeon modeller kan betale sig, men det er de færreste der har sådan en i sin maskine)

De ting du skal tage med i dine overvejelser inden du for alvor går i gang er blandt andet el-regningen. Den bliver mangedobblet i forhold til at du sidder og gamer og hygger med vennerne. Så inden du går i gang, skal du have styr på det, og hvem der skal betale regningen hvis du bor hjemme.

Når der så er styr på det, skal du gøre op med dig selv, om du vil mine for maksimal profit, eller om du bare vil sikre dig at tjene lidt penge med din computer når du ikke bruger den.

Hvis du vil mine for maksimal profit, skal du til at sætte dig ind i de forskellige coins, og begynde at spekulere i både mining og trading. På den måde kan du over tid komme til at tjene gode penge.

Hvis du bare vil hyggemine og tjene lidt over elregningen, kan du melde dig til en udlejningsservice som eks. NiceHash.com som lejer din power ud til kontraktmining. Det giver formodentligt lidt mindre end hvad du kan tjene på spekulation, men til gengæld er det et program du kører, som så skifter algoritme alt efter hvad der bedst kan betale sig. Og du kan hele tiden følge med i hvor meget du tjener og eventuelt lukke ned når det ikke kan betale sig længere.

Alt i alt et spørgsmål om hvor meget is man har i maven osv.

Hvis dette ikke er svar nok, eller du har yderligere spørgsmål. Så kom ind i vores gruppe og vær med i fællesskabet :) Der er også flere danske grupper med trading og bitcoin talk.


Panzer
 
Nørd
Tilføjet:
12-06-2017 12:20:56
Svar/Indlæg:
91/35
#5

Jeg siger tak for svar. Jeg læser op på det:)


mean
 
Superbruger
Tilføjet:
12-06-2017 12:40:46
Svar/Indlæg:
123/25
#4 - yes yes! Har sendt dig en PB forresten. :)
#6 - What #5 said. Han virker til at have rigtig styr på det!


kajen13
 
Overclocker
Tilføjet:
13-06-2017 10:24:04
Svar/Indlæg:
202/92
#5

Hvor meget tjener man på 10 timer eller 100 timer og kan det betale sig i forhold til udgift til strøm ?


mean
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2017 10:49:04
Svar/Indlæg:
123/25
Det kommer helt an på hvilken hashrate du har. Pt. har jeg sat poolen på pause da jeg forsøger at samle flere miners. :)


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
13-06-2017 11:31:49
Svar/Indlæg:
1194/156
#8 Din indtjening kommer jo meget an på udstyr og valutakurs.. Så det kan man ikke rigtig udtale sig om..

Jeg kan sige, at jeg med mine 3xRX480 kort tjener i skrivende stund 100DKK før strøm. Mit setup bruger for lige knap 30Kr strøm om dagen, så det giver et overskud på omkring 70Kr om dagen.

Men som sagt veksler det meget.. På en dag kan jeg godt være nede og runde 60Kr om dagen, og andre lige over 100Kr. før elregningen er trukket..


#11
mean
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2017 21:26:55
Svar/Indlæg:
123/25
Ville lige lade folk vide at pool'en er igang igen.. Har peget alle mine miners mod den, så jeg skal nok klare min del. :)