Som skrevet i den anden tråd, så tror jeg faktsik mest på CPU, eller måske bundkort, da det ikke er uden risiko at køre 1,45 volt på den CPU 24/7 😕
Håber dog for dig jeg tager fejl!
De to gange jeg har haft en defekt CPU, har bundkortet slet ikke reageret overhovedet. Så svært at melde fejl på CPU hvis den slet ikke starter op jo.
hvad slags psu er det? tror det er psu´n der er død.
Okay med den PSU kan det sagtens være PSU'en ja.
Men hvis bundkortet slet ikke vil starte op grundet defekt PSU kan den jo ikke melde fejl. Det ene kort jeg havde en defekt CPU i, brummede bare et øjeblik og derefter ingenting overhovedet, og det var et MSI X99S Xpower, altså et highend board.
Har du et multimeter til stede ?
Har du prøvet at afinstallere CPU køler, forsigtigt trykke oven på CPU og så installere CPU køler igen? Mit Asus Maximus VIII med en i7 6700K havde samme symptomer som du beskriver, efter jeg trykkede oven på CPU inden jeg monterede køleren virkede det pludselig. Problemet var dårlig kontakt mellem LGA og CPU.
LC power er samme skidt som Energon og Intertech, så det er din PSU som bare ikke kan det, som står på siden af den.
bemaerk at selvom din psu passer en simple un loaded test mht til sine volt kan den stadigvake godt vaere defekt og ikke klare loaeded fra at skulle taende din maskine
Teorien kan være bundkortet.
Jeg havde her for noget tid siden, en helt ny PC, som opførte sig som en død PC selvom den faktisk intet fejlede. Lige meget hvad jeg gjorde, feks. fjernede batteri og clear CMOS ville den ikke starte igen efter jeg havde indstillet BIOS til at bruge XMP på RAM. Strømforsyningen sagde også her klik lyde når jeg trykkede på tænd knappen.
Jeg fandt ud af, ved at fjerne alle RAM moduler og derefter starte PC'en op igen, slukke den igen og sætte 1 RAM modul i en port længst væk fra CPU'en, og så tænde den igen kunne jeg få liv i den. Jeg har simpelhen ikke oplevet noget ligende nogensinde, så det er evt. noget du kan afprøve.
Det lyder fint også med den nye PSU. Den skal nok komme i gang igen når du kommer hjem og får sat den til. Drop lige en besked om hvordan det så går når du forhåbentlig får den i luften igen. Vi vil jo gerne vide om vores råd har virket 😀