Superbruger
Tilføjet:
17-06-2017 15:07:26
Svar/Indlæg:
84/31
hej med jer
Jeg er ikke nogen haj til den slags, men jeg mente alligevel, jeg havde en grundlæggende forståelse for, hvordan sådan noget fungerer.
Anyways, jeg bor sammen med min kæreste og vi bruger begge min stationære Win 10-maskine. Ift. browsing, så foretrækker hun Firefox og jeg bruger Chrome. Udover, at det giver mening ift. vores browser-præferencer, så gør det også, at vi kan have hver vores bookmarks, forskellige auto-udfyldninger osv. separate. Jeg troede også at cookies var browserspecifikke, men det kan jeg nu se ikke helt holder.
I dag skulle min kæreste vise mig noget tøj hun overvejer at købe - hun finder tøjet frem i Firefox og viser mig det.
Fem minutter senere åbner jeg min egen browser (Chrome) og går på Facebook - der ser jeg nu en reklame for præcis den vare hos den samme forhandler. Jeg har aldrig logget på Facebook i Firefox og min kæreste har slet ikke en Facebook-konto. Jeg har aldrig besøgt forretningens hjemmeside med Chrome. Hvordan dælen kan Facebook vide, at vi lige har kigget på den vare? Læser Chrome Firefox' cookies? Eller sladrer Windows fra den ene browser til den anden?
Er der nogen der ved noget? 🙂