Min computer er begyndt at opføre sig lidt underligt. Hver gang jeg kold-starter den booter den direkte ind i BIOS. Her skal jeg så lukke bios (exit, ingen ændringer) og så booter den normalt.
Jeg kan ikke greje hvorfor den synes den skal forbi BIOS hver gang jeg starter computeren...
Det er en helt ny M.2 disk som jeg købte med bundkortet...
Og den fejler jo intet når jeg går ud af bios - så booter den normalt. Kan det være en boot volt der skal hæves lidt pga overclock?
Den burde vel bare genstarte i stedet for at hoppe i bios, hvis det er oc relateret? Du burde også få en meddele om at dit oc er mislykkedes inden du kommer i bios.
Det eneste jeg lige kan se at det burde være er - enten disken eller en fejl på bundkortet. Jeg ville prøve at hive fat i producentens support og hører om det er et problem de kender til.
Noget andet, knap så sandsynlig, kunne være din fysiske start knap på dit kabinet. Msi bundkort og vist også nogle asus har en funktion, hvor den hopper direkte i bios hvis start knappen bliver holdt nede i et par sekunder, måske din start knap på kabinettet hænger lidt?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af keld43 d. 19-06-2017 20:55:18.
Jeg har en indstilling i et af de programmer der følger med mit MSI bundkort der beder computeren gå ind i BIOS når jeg starter op. Og det er kun fra koldstart så vidt jeg husker.
Jeg har nu prøvet at fjerne al OC og startet med lyn-tryk på knappen. 🤡 Ingen forskel...
Til gengæld har jeg nu en idé om at det kan være min fan profil som driller fordi CPU blæser kører for langsom under opstart...
Jeg skal også se på de programmer der følger med om der kan være en setting i dem.
Jeg synes ikke MSI BIOS er så intuitiv som andre BIOS'er jeg har arbejdet med. F.eks. kan jeg under ingen omstændigheder finde en "reset to defaults" i BIOS'en, og nogle ting kan ændres i "advanced layout" mens andre kræver at man skifter til "default layout"... de kunne godt gøre det lidt bedre. 🙂