Wifi kort der ville gøre Nikola Tesla forlegen

Diverse d.  19. juni. 2017, skrevet af Bonghjerne
Vist: 1426 gange.

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2017 15:22:45
Svar/Indlæg:
658/48
Som topic siger - jeg mangler et seriøst kraftigt wifi kort til min desktop.

Grunden er at vi har nogle ret kraftige gamle indervægge i vores lejlighed, og samtidigt har en del problemer med "støjforurening" fra naboernes netværk og det er derfor svært at finde noget wifi kort der virker fornuftigt til USB.

Kabling er ikke en mulighed, desværre.

Prisen er ikke top-prioritet, det skal bare være så kraftigt at naboens signaler ikke kommer til at genere. 🙂
zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2017 15:49:34
Svar/Indlæg:
867/18
Du skal have fat i noget wifi ac - 5ghz. Det er bedst til at gå igennem vægge, og der er mange flere kanaler end på b/n/g/a.

Derudover, en god antenne - med en lang ledning, så du kan finde det bedste spot

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
19-06-2017 17:11:44
Svar/Indlæg:
1767/90
Eller en power line sæt

https://www.avxperten.dk/homep...

Sven

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2017 05:07:25
Svar/Indlæg:
3661/82
Det er korrekt at der er mange flere kanale paa 5ghz. men 5ghz er bestemt ikke det bedste til at gaa igennem vaeege.

jo hoejere frekvense jo sartere signaler.
det er derfor AM radio kan rakke saa langt i forhold til FM radio

hvorfor wifi til en desktop ?

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2017 05:53:49
Svar/Indlæg:
2897/83
Har du prøvet andre kanaler på dit wifi?

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2017 11:43:01
Svar/Indlæg:
1906/25
Jeg har sådan en fætter her

http://www.edbpriser.dk/wi-fi-...

Men hvordan ser det ud i routerens ende?

steelkeys

Newbie
Tilføjet:
20-06-2017 12:36:50
Svar/Indlæg:
8/0
Lol
jo højere frekvens jo kortere rækkevidde.
Længere er den diskussion faktisk ikke.
Det kan godt ske der er flere kanaler, men da folk har en tendens til at være egoister så skruer de også op på 80/160 mhz, og dermed har de ikke mere "ledigt" rum end ved 2.4 ghz.

momberg

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2017 14:21:38
Svar/Indlæg:
387/40
prøv og hent en wifi analyser app til din telefon og se om din wifi kører på samme kanal som alle de andre. hvis den er det, så skift kanalen, og se om det ikke hjælper, inden du investerer i ny hardware.
de plejer at være ret nemme at forstå de apps.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2017 14:51:16
Svar/Indlæg:
5421/53
#1 Som andre har skrevet så passer det vidst ikke helt.

Er det subwooferen eller diskanten du kan høre når naboen holder fest? 😛

gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2017 16:20:16
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Jeg havde selv samme problem i en lejlighed i Aarhus med mange WIFI signaler. Med sådan 2 stk. af denne model:
https://www.proshop.dk/Access-...
Så garantere jeg for, at du ikke mangle trådløs signal i mellem de 2 punkter :) Så kan du sætte en switch ved den PC, så du kan have andre kablede enheder tilkoblet også. Denne løsning har jeg selv spillet World of Tanks over, hvilket rent faktisk kræver en ret stabil internet forbindelse, for at oplevelsen er ok.

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2017 11:22:50
Svar/Indlæg:
658/48
Right - beklager ventetiden, men det dersens liv udenfor internettet behøvede opmærksomhed.

Jeg tror spørgsmålene som er blevet stillet bliver besvaret i følgende:

Vi bor i en gammel og delt lejlighed, og der er super mange wifi netværk i bygningen ved siden af.
Folk hernede er under oplyste, for at sige det mildt, og tror at blot fordi man har et kabel, suger man al båndbredden (Netlimiter er installeret på maskinen, og jeg hiver egentligt blot min 3. del af hvad der er tilgængeligt).

Jeg jager et stærkt wifi kort, da jeg vil mane den til jorden med at "kabel suger alt båndbredden" - pt. kører jeg med powerline netværk (Virker forrygende, skal det nævnes!), men for at sømme fast at det ikke er kablingen der er problemet overfor dem jeg bor med, ville jeg investere i noget wifi kort som ikke ville få nogle problemer med RF støj, og stadig vil fungere tip-top på en desktop maskine.

Hvis jeg kører på wifi, og fjerner begrænsningen, ville de forhåbentligt hurtigt stoppe med at klage over at der sidder et kabel istedet 🤣

Jeg har dog været i dialog med vores godfather (udlejer), og har fået hans ord på at den ene person som ikke fatter en meter, egentligt bare skal lukke i.