WiFi access point

Diverse d.  23. juni. 2017, skrevet af SpaceDog
Vist: 1389 gange.

SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2017 01:08:41
Svar/Indlæg:
1455/78
Hej.

Har læst de ældre tråde om AP 🙂

Søster har købt nyt hus, og deres internet går ind i huset i deres soveværelse, desværre kan routeren ikke trække ud i køkkenet og uden for. Så jeg vil sættet et kabelt dedikeret AP op i gangen til køkkenet, så det også kan række uden for.

Hvad er jeres erfaring med de AP som ligner lamper, hvordan er deres rækkevide i forhold til router (som sættes op som AP) med antenner? Og hvilke kan i anbefale?

Desværre spiller WAF (wife approval factor) ind
cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2017 03:10:22
Svar/Indlæg:
825/30
Det kan skam fint løses. Kig ikke på andet end ubiquiti
Der er 2 muligheder, enten unify ac pro eller ac lite

Jeg vil mene at 1 stk af AC lite løser opgaven perfekt.

Jeg ville dog slå wifi i routeren fra og opsætte 2 AP'er hvis jeg var dig, så har du lidt mere styr på netværket.

Her er link:
https://www.ubnt.com/unifi/uni...

De koster vidst ca. 800 pr stk for lite udgaven


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2017 08:19:42
Svar/Indlæg:
2826/100
Som #1 skriver, så er ubiquiti en rigtig god mulighed.

omkring WAF, så har jeg selv lige bygget hus for et lille års tid siden, og jeg undgik WAF ved at læse det med småt i den uofficielle aftale.




Hvad der er gemt væk i et skab kan man ikke klage over 🤣

Så hvis der er et gulv til loft skab, så træk kablet ind i toppen af dette.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2017 08:20:32
Svar/Indlæg:
2826/100
*host* i øvrig, ignorer lige trækanten i venstre side.. døren er sat for tæt på væggen, så gavlen på skabvæggen kunne ikke være der, har ikke lige fået taget mig sammen til at gøre det pænt endnu 😳


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2017 19:40:58
Svar/Indlæg:
1455/78
Jamen så læser jeg lige nogen test af ubiquiti ac lite og sender billeder af den til søster så hun kan WAF den

#2 🤣 Du kunne og have løst problemet ved at spørge hende om hun vil have hurtig og god WiFi eller dårlig, langsomt WiFi som falder ud hele tiden 🤣


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2017 20:55:36
Svar/Indlæg:
1431/233
Jeg kan også kun anbefale den ubiquiti ac lite. købte den for nogle uger siden.
Det fungere bare. og den er pæn nok til at hænge frit. 🙂


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2017 11:22:40
Svar/Indlæg:
4112/52
Asus RT-AC68U er nu også ganske fornuftig at kigge på, har god ydeevne, og så er den nem at sætte op, både som router, AP eller switch.

Fordelen med eksterne antenner er, at du kan trække enaf dem udenfor vha. et kabel, og så har du god dækning i haven f.eks. Eller du kan købe kraftigere antenner og sætte på, og på den måde få bedre rækkevidde.


to125539
 
Superbruger
Tilføjet:
25-06-2017 14:13:16
Svar/Indlæg:
154/23
Ubiquiti +1

Bedste investering jeg længe har lavet!

Fortyder hver en mønt jeg nogensinde har brugt på linksys, Cisco, Asus mfl. 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2017 14:14:49
Svar/Indlæg:
1455/78
Hun har købt en Ubiquiti AC Lite.

Nu kommer kampen om hvor den skal hænges op, jeg vil placere den i midten af huset (deres hovedindgang under loftet som en lampeskærm),så den er centralt placeret i midten af deres hus, så huset er dækket bedst mulig og der dækning overalt.

Hun vil placere den i deres "bryggers" så den er gemt lidt væk, det er i den ene ende af huset, og det vil overhovedet ikke give en god dækning i den anden ende af huset 😳 .
Jeg må spørge om hun vil have hurtig og god WiFi eller dårlig langsomt WiFi, og håbe på at hun kommer til fornuft, når hun ser mine målinger i inSSDer