Tag billeder af alle settings vedr. volt i BIOS, og oplys valg af TIM. Derudover, er det temperatur på LS display, eller på CPU? Hvis det er på display, så skal du have fyldt gas på kræet.
Altså imellem IHS og Core bruger jeg AS5 idet jeg syntes det virker bedst når jeg kommer under frysepunktet. selvom det allerbedste ville være at få fat i noget silikonebaseret kølepasta
Og lige nu står LS displayet og Ligger den på -41 grader
Biosen tjekker jeg lige senere for jeg kan ikke lige huske hvordan volt settings er
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 30-06-2017 17:03:14.
Dine BIOS billeder er 'safe boot' som de fleste har, det er ikke hvad de reelt er på af spændinger når at du er i OS. Generelt er AUTO ikke at anbefale...
Hvis vi antager at din vcore reelt er de 1.41V som Core Temp indikere, så er det udemærket temperature.
Du vil opleve meget lavere load temperatur ved f.eks. 1.3V, og det bør du sagtens kunne ved 4.9 GHz.
fra -41 til +34C, har du et DeltaT på 75C, det er voldsomt meget, kølepasta og bedre mount vil skrælle minimum 10C af temperaturen, spændingerne som optimeres vil pille yderligere 10C af temperaturen, og det er lavt sat... Du bør uden det store arbejde kunne komme omkring 0C load uden delid.
Du kan overveje at købe noget Cryonaut hvis du vil smide mere prisen kontra Céramique eller MX2/4
7# Ja det med noget andet kølepasta er nu noget jeg skal have bestilt noget af igen Men det bliver nok mx2/4
Og så satser jeg lidt på om jeg har kunne retfærdiggøre den høje spænding ved at clocke den til de 5 ghz. Men jeg håber på at kunne få den op på den 5,5 eller mere
9# Ja 5,1-5,3 er nu heller ikke noget dårligt resultat med kompressor. Men det bliver spændende at se hvad den kommer op på nu når jeg skal til at straffe min kære 7700K
Nu har det med at få fat i en vapochill eller evt anden type singe stage unit været en gammel drøm siden 2005. Og når jeg nu endelig har fået fingrene i en 12 år senere. Ja så skal man da lige se hvad sådan en 7700K kan og jeg har alligevel haft den oppe på 5,2 (Ustabilt) Så nu er den clocket ned på de 5 ghz igen
19# Ja den ligger på ca 40 iflg core temp. Men når jeg valliderer den står den langt højere end hvad jeg har aflæst den til.
Men noget andet er at jeg nok på et tidspunkt skal til at ha fundet ud af noget med at vandkøle voltregulatorene + chipsettet på mit bundkort da jeg nok ellers rissikerer at det futter af lige pludselig.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 06-07-2017 13:56:06.
Ja jeg tog den beslutning at drosle min cpu ned til de 5 ghz igen. For nu ved jeg jo trodsalt hvad den kan clockes til uden at skifte vreg + chipset køling åp bundkortet+ den at hvis jeg skal have mere ud af den så er der jo næsten kun 2 muligheder 1 at jeg skal have den samlet udenfor kabinettet og så med et par blæsere over vreg kølerne og over chipsettet.
Den anden. Ja det hedder vandkøling af vreg og chipset.
Hvilket der bliver dyrt og omfattende så jeg benytter mig hellere af at drosle min cpu lidt ned igen