Lidt hjælp til Android ønskes

Diverse d.  03. juli. 2017, skrevet af Burgurne
Vist: 1247 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2017 16:26:25
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Overgået fra iPhone til Android, og mangler et par småting i opsætningen, så den er som jeg er vant til.

Lyd ved SMS besked'er. Selve lyden kan jeg godt indstille, men hvordan forklarer man telefonen, at den skal gentage denne lyd f.eks 3 gange med 2 minutter mellem hver gang? Det er jo ikke sikkert man hører den første gang 🙂 Det er en standard indstilling i en iPhone.

Findes der en "adblocker" til Android? Jeg er slet ikke vant til de blinkende reklamer nogle apps er syltet ind i. OK med reklamer, men ikke af denne blinkende slags 😢

Hvordan vælger man en smiley-samling, så man kan være nogenlunde sikker på, at modtageren også kan se dem? Jeg, konen og en kammi har 3 forskellige udgaver af Huawei, og selvom det er samme fabrikat, er der ikke mange smileys der virker på alle 3 mobiler.

Edit: Er det nødvendigt med et program som f.eks BitDefender til at beskytte en Android, når jeg benytter mobilbank og Mobilepay på den?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 03-07-2017 16:33:02.
mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2017 18:31:34
Svar/Indlæg:
4222/223
Jeg bruger pc cillin max security. Har licens til 3 maskiner

Rafcio

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2017 09:36:51
Svar/Indlæg:
445/32
Hvis du installerer en "launcher" altså en anden overflade program til android få du som regel åbnet op for flere indstillinger. Smileys er først "for nylig" blev kompatible på tværs af platforme, nougat version, altså android 7,.... burde være muligt at se på både iOS og Android fon. De ældre er der som du selv siger forskel på, men med en alternativ tastatur og emoji installeret burde du være kørende.
Den med reklamer løses oftest ved at betale for appen, eller finde alternativ.
Prøv at hente "blackmart" fra nettet og installere via pc på din fon, der finder du en del af reklame fri apps... HAR JEG HØRT 😉
Og til sidst, så har jeg aldrig brugt nogen form for beskyttelse til bank apps, burde ikke være nødvendigt, systemet er sikker nok. Bare du blokerer for adgang ud fra uden godkendelse.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2017 14:25:48
Svar/Indlæg:
5874/1287
Tak #2, der er lidt at læse op på for mig 😉

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
04-07-2017 21:56:41
Svar/Indlæg:
4033/364
adblocker til apps kan man bruge adaway (kræver root) eller fx Adguard...
De fleste apps kan man for få kroner købe en reklamefri version , så udvikleren kan få lidt for sine mange timers arbejde.

ang.sms lyd -man kan bruge automateit eller tasker til at få en lyd til at gentage sig selv..dunno om man bare kan mikse lyden sammen tre gange

antivirus og alt muligt andet - burde ikke være nødvendigt , hvis man holder sig til play apps.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af @ngler d. 04-07-2017 21:59:03.