Det hele bunder sig i at lave et godt budget der dækker over alle udgifter og indtægter.
Og i det budget, skal I så prøve at få alt med!
Poster som TV, mobil abonnement, sjov og ballade osv.
Det behøver ikke at være firkantet :D
Et grundigt budget er alpha omega.
Mener at jeg brugte ca. 850 kr/mdr på mad dengang jeg var på SU, og det er under 10 år siden - så det er ikke da ruder konge var knægt.
Telefoni/Internet kan han spare på, dengang kostede internet 300 kr/mdr og så var der mobil oveni, knægten kan vel nøjes med et abb til 99 og så er den ude af verden.
Tøj købte jeg stortset aldrig, så der var ikke behov for 1000 kr/mdr på den post, hvilket nogle unge synes er absolut minimum.
Huslejen var i første omgang 2800 kr/mdr, dette blev senere 4300 kr/mdr hvor det blev mere stramt på SU. (SU lån)
- Dengang brugte jeg ca. 1500 kr/mdr på computer udstyr og 500 kr/mdr på ferie.
2# Har vi ikke alle været der hvor pengene slap op efter de første 14 dage 🤣
Men man levede med det, og ventede bare til der igen gik penge ind. Mad var der som regel altid lidt af.
Kort sagt så nej det er ikke så svært at ligge et budget, men det er svært ikke at bruge det hele fra starten af. Men det lærer man jo selv at styrer tænker jeg.
Jeg vil sige - brug https://www.spiir.dk/ til budgettet og tænkt i større udskæringer (f.eks. hel kylling) der kan bruges til mange måltider:
https://www.gastrofun.dk/artik...
Glemte du at læse forumreglerne inden du oprettede en bruger og startede med at reklamere i en 1½ år gammel tråd??
5. Ingen reklamer i forummet, tak.
Vi ser ikke at folk benytter forummet til at reklamere for deres egne eller andres produkter/ydelser. Hvis i skal sælge eller købe noget, så benyt købes/sælges kategorierne.
Han har et budget som er det der er tilbage efter udgifter er betalt...
Han må lærer at styrre det, er pengene væk efter 14 dage så er det på varmestuer og spise, nasse på venner til de bliver træt af det eller sulte..... Når han finder ud af der ikke kommer nogen og hjælper ham i mål, skal han nok selv finde ud af det....
Det gjorde jeg da.... 😛
Hehe #37 Læs #20
Mon ikke de har fundet ud af det nu ,det snart et par dage siden 🙂
Hehe #37 Læs #20
Mon ikke de har fundet ud af det nu ,det snart et par dage siden 🙂
Skrev krikke d. 22-10-2018 08:25:31
Tjaa hvad kan jeg sige, hukommelsen er ikke hvad den har været.... Men da rart at se jeg stort set stadig mener det samme.... 🤣 🤣
#39https://hwt.dk/profile/98359/c...
Det jo det vi gør,bliver gamle 😀
Så må vi gamle jo hjælpes ad når hukommelsen svigter 🤣
Personligt har vi lidt forskellige konti (min kone og jeg)
Generelt går alle beløb ud fra vores løn/investerings konto, hvorefter jeg har mulighed for at investere det resterende beløb der er tilbage når alt er betalt. Med de investeringer håber jeg at vi kan trække os tilbage efter ca. 20 år på arbejdsmarkedet. For os er det derfor forhåbentligt tidligt i vores 50'ere at vi ikke længere skal tænke på om vi har brug for et job for at kunne klare os.
Se evt. http://neminvestering.dk/kosla...
Godt netværk, kan ofte give lidt rabatter på ting.
Personligt gå i byen tøj og hverdagstøj. Hverdagstøj ofte er h&m med rabat fra familie. Primark er ynglingssted købe billigt tøj især i Spanien er tøj billigt i Primark.
Handler ind kigger ofte på tilbud køber ofte mad med sidste holdbarhed af kød. Steger det og fryser ned har til ugestid. Du kan få 1 kg kød til 35 kr istedet for 25-30 kr af halvkilo.
Foreksempel kan man være heldig få 20% rabat har rigtige venner på vare. kan få fint.
Benzin har jeg lille en tank, at jeg fylder den. Udsving på prisen er lille, det ikke har betydning. Bilen er og bliver et dyrt foretagende.
dårligt vaner med købe brugte møbler. jeg ikke rigtigt er uddannet til sætte i god stand. Lidt udgift. Ofte få IDEmøbler til gode penge brugte, men trænger ofte til istandsættelse. ofte er svært sælge møbler i dårlig stand, så bruge til renoverings arbejde andre steder gerne vil have en stol.
Arbejde gør jeg selv først før tilkalder elektriker.
samler lidt flasker, men giver ikke altverden. Samlet 20 kr på dag. Heldig finde 3-4 kr på flasken. Folk drikker mindre er sandsynlighed for finde flasker mindre.
pas på med gabling på hassard spil, da hurtigt kan sætte sparet penge overstyr.
køber season vare udenfor season. Foreksempel træ om foråret, juleting udenfor season.
metal til lokalsrothandel, du har større mængde kobber eller messing. Pas på med aflevere legater, da kun giver udfordringer. Prins Henrik personlige mønt bliver ikke Købt solgt på lovlige marked,