SSD problemer

HDD/SSD/RAM d.  12. juli. 2017, skrevet af Kallaen
Vist: 1837 gange.

Kallaen
 
Superbruger
Tilføjet:
12-07-2017 23:23:26
Svar/Indlæg:
165/25
Hej HWT,

Jeg har fået lidt problemer med min SSD.
Kan ikke læse fra SSD'en. Hverken internt monteret eller som ekstern harddisk.
Registreres dog i BIOS og starter op med "Forbereder til automatisk reparation" med sort skærm til følge, har forsøgt at opstarte fra installations medie via USB både W10 og W7. Samt forsøgt at komme til genoprettelse skærmen for at genoprette Windows.
Intet sker, sort skærm til følge.

Eksternt monteret tænker den voldsomt længe, ser lige der er en disk monteret (raw) også forsvinder den ellers fra Explorer / Diskpart.

Den kan vel ikke være død, når den kan forbererde til reparation af Windows, men hvad så? Prøvede at smide den eksterne i internt med et installations medie - ingen problemer, bootede op med installationen som den skulle.

Skide godt tidspunkt med et LAN i weekenden. :D
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2017 07:37:40
Svar/Indlæg:
3661/82
din forklaring er modsigende

Kan ikke læse fra SSD'en.
haegner ikke sammen med
starter op med "Forbereder til automatisk reparation"
eftersom det netop beviset at du laeser fra SSD'en.

proev at forklare tingene mere kronologisk og hold dig til symptomer samt ikker ar bruge henforende stedorde da de tit kan forviree (hvilken "den" taler du om)


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2017 08:26:36
Svar/Indlæg:
1906/25
Disken er ret sikkert død.


Kallaen
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2017 09:02:30
Svar/Indlæg:
165/25
#1 Min fejl, kan godt se hvad du mener.

#2 Nu ved jeg ikke hvordan en SSD opføre sig når den er død, men hvordan kan disken forberede windows reparation hvis den er død?


Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2017 10:46:46
Svar/Indlæg:
709/10
Har du skiftet kabler ?

Der er jo noget ravende galt, når den beder om automatisk reparation allerede fra en start af, ikke sandt ?.

Du skriver heller ikke hvilken SSD, som det drejer sig om. Det kunne jo være en firmware opdatering, som du enten mangler eller som er gået galt.

Enten skal du ind på producentens website og finde det software program, som kan analysere din SSD og derved give dig et prej om hvad der er galt.


Kallaen
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2017 11:57:02
Svar/Indlæg:
165/25
#4 Har forsøgt med andre kabler uden held.

Jo, der er noget rivende galt - jeg forstår det ærlig talt hellere ikke.

Det er en Kingston UV400 240gb.

Kunne få SSD'en analyseret - intet galt tilsyneladende, men det hjælper ikke rigtig noget når der er problemer med at læse.
https://ibb.co/cTXJNv


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kallaen d. 13-07-2017 12:10:25.


Kallaen
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2017 23:02:04
Svar/Indlæg:
165/25
Opdatering herfra. Har researched lidt og det er åbenbart et kendt problem at W10 kan corrupte diske. Om det er creators update der er blevet kørt skal jeg være svar skyldig, men disken kørte vidst en opdatering og ville genstarte.

https://forums.windowscentral....


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
14-07-2017 06:59:34
Svar/Indlæg:
3661/82
#6 takker for info.

min stedfard maskine kom lige ud i det samme problmed med hans CC update for at maaneds tid siden. og til sidt gav jeg ham en af mine oveskudnede diske og installer en ny windows 10 for ham.
jeg fik dog hans windows op og koere foer det lige paanar at usb var fucket op saa jeg havde intet kb/mus i windows...

eftersom windows 10 updates med glaeder sletter ting paa din maskine uden at fortaller dig det, er hele aarsagen til at jeg skrottede win10.


Kallaen
 
Superbruger
Tilføjet:
14-07-2017 10:37:27
Svar/Indlæg:
165/25
#7 Sgu utroligt at de er så kolde omkring folks data. Jeg havde heldigvis intet der var værd at beholde ud over et savegame til ETS2 som jeg havde brugt en del timer på.

Disken ryger til RMA.