Det var blot for at se om NB/MCH eller SB temp var med, det er de nok ikke 🙂 Ingen af dem vil ligge under 60c uden vand på eller noget seriøst airflow over NB heatsink delen 😛
Anyway Asus har vist et program til det bundkort også ? Prøv med det evt, Nforce softwaren fra Nvidia er næppe brugbar mere den dag idag, men det kan være det virker og er bedre til at fortælle hvilke temps der er hvad 🙂
Hvis temps er taget umiddelbart efter bootup, så prøv lige at lure dem igen efter noget tid, evt smid en bench efter den og kig på temps igen.
Og nå ja, rør lige ved heatsink og mærk efter hvor varmt det føles at røre ved hhv heatsink delen på VRMs, NB og self SB efter Pc´en er varmet op.
Og hvis du undre dig over mit tilbagevendende fokus på kølingen på mobo, well det er ikke ubegrundet, hvis du forventer at have det bundkort kørende op mod et par år med en høj TDP cpu, så må du også forvente at du må skifte paste og thermal pads for at det ikke står af i en tidlig død indenfor et ½ år måske (givet vi snakker et brugt highend Nforce OC mobo der godt kunne trænge til en refurb)
Jeg tænker faktisk ikke det handler om kølingen, men.... lukker en eller flere VRMs ned pga varme (de fleste er nok aktive med et TPD i den høje ende jo) så tilter bundkortet self.
Men jah, jeg tænker du må få den rigtige bios ind på det bræt, eller tjeck/refurb kortets køling, og ret op på det du nu kan nu og her, det er nok der det starter, der er ikke så meget andet at pege på udfra det nævnte i tråden her, og at den først tilter op mod 30min senere kunne netop godt tyde på et varme problem 🙂