"Jeg får næsten ondt i hovedet hver gang jeg ser nogen som det første foreslå cisco. jeg er ikke ude på at starte en religionskrig på nogen måde."
Hehe,jeg synes det er en glimrende udmelding - og både korrekt og aktuel!
Jeg har holdt Cisco certificeringer i snart mange år, været en god del rundt indenfor netværk, sikkerhed og infrastruktur generelt og der er mange der har svært ved at forholde sig helt præcis til hvad pokker jeg nu også reelt egentlig laver. Jeg oplever dog efterhånden produktet, brandet "Cisco" blive brugt i flæng, oftere og oftere - og mest af alt, når folk med begrænset eller intet konkret branchekendskab vil undgå at falde igennem og begynder at foreslå, kommentere og rose Cisco i alle ender og kanter.
Bruger jeg selv Cisco oftere end nødvendigt og overskalerer jeg groft til mig selv personligt? Ja! Men jeg ved trods alt også hvad jeg har med at gøre og har oppe i mit hoved allerede gennemtænkt et par mulige fremtidige udvidelser.
Bør man netværkskomponenter sådan? Ikke, hvis det ikke tjener et praktisk, reelt formål for faktum er følgende:
Cisco laver komponenter designet til at være skalerbare og kunne tilpasses forskellige modeller og løsninger. Det er kvalitet, ja, men det er også dyrt fordi det er komplicerede, teknisk innovative produkter med fokus på fleksibel, stabil og effektiv drift - men altid med fokus på en konstant skiftende branche, hvor ting forældres hurtigere end bare pokker!
Så I bund og grund alle de ting man som privat almen bruger / hobbybruger ikke behøver at skele til eller bekymre sig om - ting man ikke har brug for og som man oftest ikke ville kunne begribe funktionaliteten bag produktet og mest se enormt besværlige løsninger - løsninger som et dyre, indviklede og følgeligt lidt snobbede. Og når der går snobberi i ting, så bliver det for nogen et status på symbol, velstand og tjek på tingene - alt hvad Cisco løsninger IKKE er!
Adskil tingene - de færreste har reelt brug for Cisco eller industrial standard hardware til deres hjemmenetværk.
Alting til sin tid og på sin plads :)
God søndag :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MightyProcrastinator d. 16-07-2017 03:24:56.