Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2017 20:40:50
Svar/Indlæg:
979/49
Hej,
Jeg syntes jeg ville dele lidt tanker om denne hersens DJI Spark efter 1 dags flyvning. Ikke noget review eller andet, bare lidt tanker..
Pros:
Gesture mode, altså styring af dronen med håndtegn og intet brug af Fjernbetjening eller mobil - det er fedt og det spiller bare! Lidt øvelse og nogle YouTube videoer senere og man er godt på vej til at kunne lufte dronen i lidt andre omgivelser, end hjemme på matrikelens vante omgivelser.
En nabo kom forbi og spurgte om jeg ikke havde en sensor på mig, da dronen virkede for vedkommende - til at være under fuld kontrol. Men nej, kun håndtegn - det er sejt!
Gode flyveegenskaber, både i "normal" mode og "sport" mode, hvor i "sport" mode der kræves lidt ekstra tilpasning af opsætning omkring følsomhed på joysticket. "Sport" mode en kun
tilgængelig med en fjernbetjening.
Den er lille, perfekt til mig hvor jeg vil bruge den 80% som legetøj og resten til mere seriøse ting (familie foto??). Men også fordi at jeg er meget på farten, hvor jeg ikke altid er i egen bil og bare gerne vil have den med alligevel - for sjov skyld.
Cons:
Kameraet er en anelse skuffende, til sammenligning med min DJI Phantom 3 standard. Men fint til billeder taget på nær hold og til brug digitalt, hvor det ikke skal op i større formater.
Er den pengene værd?
Ja - hvis du ikke altid har plads til at have en større drone med. (læs - dette vil blive din sekundære drone)
Nej - hvis du bare gerne vil prøve kræfter med droner. Jeg syntes min DJI Phantom 3 standard er lettere at flyve, da den er større og er langt mere stabil i luften.
God aften.