Hej med jer 🙂 Efter alt bøvlet med min ASUS STRIKER II EXTREME, er det nu lykkedes mig at overclocke min Xeon X5450 til 4,2GHz stabilt (og ja der er kørt Prime i laaaaang tid).. 😳 - I kan se mine oc settings i profil.
- Nu skal jeg have anskaffet en GPU der kan gøre arbejdet i stedet for mit gamle Radeon HD 4850 512MB 😛
Er der nogen herinde der evt. kører med en x5450 cpu på omkring de 4,2GHz?
Hvordan ser det så ud med: - Hvilken GPU? - Bottleneck?
Tusind tak på forhånd! 🙂
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Dwargon d. 25-07-2017 23:59:51.
Quake3 er alligevel corespeed flaskehasle saa der er ingen grund til at opgrader din gpu.
flaskehalse er afgjort af dit softwar's load paa dit system. dune at kende software kan man ikke ty om flaskehalse og derved ikke hvor og hvor meget de skal opgrader hist elerl her for at undgaa flaskehalse
foelg min mini guide her og vend tilbage med hvad du oplever af GPU/CPU flaskehalse under de spil du oensker at opgrader for. og vi kan give noget reelt bud.
#1 Der er altid en flaskehals et sted. ellers ville du have uendlig FPS
Selv et GTX 1050 Ti vil være bottlenecked af den CPU men kunne være et kort fordi og så har den 4GB vram, men ellers find da et nyere brugt setup som en i5 LGA1150 med 8-16GB ram og et GTX 1060 så kan du game i 1080p længe da det er en killer mix.
#3 Du kan ikke udtale dig om flaskehalse udne at kende software load. at goer dette bevise blot en total mangel paa forstaaelse for hvordan flaskehals opstaar.
Du kan ikke udtale dig om flaskehalse udne at kende software load. at goer dette bevise blot en total mangel paa forstaaelse for hvordan flaskehals opstaar.
#op lad vare at lytte til folk som siger ting som i #3 og $4 fordi de har ikke forstand paa hvad der giver en flaskehals et system. man kan ikke blot udtale sig ved at kigge paa hardware alene da forskellige software kraver forskellige ressourcer.
Derudover saa er en Core2Quad altsaa temmelig gammel og sloev set i nutidens oejne og mangle en hel del nyere instruktioner
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 26-07-2017 09:51:18.
#6 tak for forståelsen #5 er lidt sådan en der går jeg ikke er meget aktiv på forumet her på hwt da det kun er ham som har ret når han poster et indlæg.
Hvis det er fordi #1 skal game så vil et GTX 1050Ti da være fint selv om cpu'en vil halte lidt afhænglig af spil men så må #5 jo sige hvad han mener er rigtigt også må vi andre jo bare lade vær med at sige noget.
Så udfra det, ville jeg sige noget 670/770/1060 max med din Cpu/nuværende OC, den er uanset mere "bottlenecked" end den i testen pga sin bandwidth cap ifb med det socket (NB strap max er 400mhz, og den limiterende faktor ifh til Cpu´ens totale performance output da det sætter et max for effektiv udnyttelse af ram ved DDR1066 med en 400Mhz strap)
Du er kun bandwidth capped, de 4 godt clocked cores bærer dig nemt et godt stykke af vejen i nudagens spil med lidt moderate settings.
Der ligger forresten en umiddelbart fin guide til at tjecke for evt bottleneck i den test på side 1, men jeg har ikke lige luret den selv, i og med det ikke er noget jeg gider give mig i kast med, mit setup bottlenecker 9 ud af 10 gange på Gpu´en alligevel, det er jeg ganske bevist om 😛
Jeg må sige de andre har ret her, du bør gå efter bolden ikke manden...
Indrømmet jeg har lidt personlig erfaring med 775 OC/tweaking, så havde det nu ikke været umuligt for dig at finde samme test frem på google og påvise #0 den og evt med en vudering ifh til hans Cpu også ifh til den fra testen.
Det er okay at være bedrevidende, når man har ret og kan finde ud af at snakke pænt til folk, og gider forklare sig, men bare at sidde og råbe af folk om at de gør det fokert og du har ret, det kommer man ikke ret langt med, og hvis man gerne vil have/lokke folk til at bruge ens metoder og programmer, så giver det sku ikke meget mening at opføre sig på en sådan negativ måde i forum.
Der vil ihvertfald aldrig komme sig noget godt at den slags indlæg, det er kun negativt og besvare ikke ligefrem det #0 efterspørger...
Tak for buddene alle sammen 🙂 - Jeg er skam klar over hvordan man tester for specifikke bottlenecks, men da jeg ikke ligefrem har alle mulige GPU'er liggende, kan jeg sjovt nok ikke teste 😛 Derfor spurgte jeg efter jeres bud og evt. egne erfaringer 🙂
@Sven Bent Jeg er skam klar over at der vil ligge en begrænsning et eller andet sted.. Men det jeg egentligt spurgte om var hvilken GPU der kunne komme til at smide 100% i usage, altså uden at CPU'en ville holde den tilbage for at nå 100%..
@Cocio21 Tusind tak for dit bud! Og endnu engang tak for hjælpen med motherboard tweaking.. jeg er nået rigtig langt pga. dig og har lært meget under turen 🙂 - Jeg tænkte også selv på enten 1050Ti og 1060, men nu må jeg se hvad pengene siger og så tage valget mellem de to 🙂
Tusind tak til jer alle og må i ha' en super god dag 🙂
Moderator
Tilføjet: 26-07-2017 17:34:55
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har lavet intel skulltrail setup med 2 stk 5450@ 3.8ghz og 16gb ram. Det fik et gtx 1060, og klarer alt uden problemer. Så det kort er fint nok, et 1050 havde sikkert også været ok.
#11 Tjaé, man får jo trodsalt mere ud af et Titan x der bottlenecker end et 1060 der ikke bottlenecker.. bare ikke nok til at være pengene værd? 😛 - Men fedt setup 😳
#11 Tjaé, man får jo trodsalt mere ud af et Titan x der bottlenecker end et 1060 der ikke bottlenecker.. bare ikke nok til at være pengene værd? 😛 - Men fedt setup 😳
Hvad er dit budget?
et GTX 1060 "6GB"/1070 ville været et fint bud :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 26-07-2017 20:04:52.