cpu køre std, og planen er og oc den til max. spørgsmålet er så om det er nok til og drive et 1080 gfx eller et 1080ti gfx til disse skærme uden g-sync men ren power :)
lad mig høre jeres mening omkring dette, da det ret vigtigt inden de bruges en masse penge på toppen af poppen inden for fps skærme og 4k eye candy skærm :D
#0 well det hele kommer jo an på om du forventer 240+ fps i alle spil, for et 1080 eller 1080TI skal nok blive begrænset af din cpu i nogle titler,(med mindre du kan opnår kabylake 7700k oc ranges, hvilket jeg tvivler på). Og ja selv en 7700k er nok limiting factor på et 1080TI i nogle spil.
Det du dog skal bide mærke i er, hvilke spil, og hvor vigtigt er det at du opnår 200+ fps.
jeg syntes pt selv at det er minimalt hvad man oplever af forbedring over 120hz, men fra 60->100 er der helt klart en kæmpe forbedring.
Jeg forstår generalt ikke nogen der vil købe en 1080p skærm for en pris på 4k+, men det er jo så bare min smag, 1440p og 144/165hz, eller IPS/1440p/100hz, ville imo være bedste combo´s over at gå efter så høj en hz man neppe kan mærke alligevel.
+ hvis skærmen alligevel skal skiftes når 4k 144hz skærme kommer, så bør du muligvis overveje at købe en lidt billigere skærm nu, der så kan bruges som skærm nr.2 når du opgradere til 4k, kunne jo være du skulle kigge i retning af 4k eller 1440p 27 tommer allerede nu, 2 stk 27 ser også bedrer ud ved siden af hinanden end 1stk 25 og 1stk 27. Imo er 2 skærme næsten et must, i vært fald hvis man godt kan lide at monitore ting ved siden af sine games/arbejde osv.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 26-07-2017 09:55:02.
målet er 240 fps i csgo, hvilket som jeg læser det rundt omkring er et must for den helt rigtige opsætning i csgo hvilket jeg spiller mest og har været med på siden beta, en gang cs altid cs :D fra 144hz 6,9ms mellem billederne til 240 4,2ms mellem billederne = mindre inputlag er hvad jeg går efter, og skærme holder længe min alienware 120hz skærm køre stadig uden problemer og ryger videre i familien :)
skal siges til cpu´en har jeg et artic lukket vandkølnings system, regner med 4,6 - 4,8 gzh, men om det er nok aner jeg simpelthen ikke.?
asus 240hz skærmen bliver fps skærmen til csgo og andet i den dur, plus det bliver lan skærmen.de 1080p fortrækker jeg som fps gamer og ikke stor opløsning,
den anden bliver eye candy skærm, til diverse andre spil og alm internet brug.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CuBic d. 26-07-2017 10:35:43.