Powerline adapter

Diverse d.  26. juli. 2017, skrevet af Gerner
Vist: 1271 gange.

Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
26-07-2017 18:29:14
Svar/Indlæg:
589/101
Hej,

Da jeg lige er flyttet i ny lejlighed og ikke gider køre trådløst på min stationær vil jeg benytte mig af en powerline adapter. Jeg har før haft følgende sæt: https://www.amazon.com/TP-LINK... - men i flytteroddet er den ene forsvundet (Nok smidt ud..) Så jeg skal ud at have en ny. Det ældre sæt jeg havde fik jeg som noget restsalg til 100 kr.. Men kan se at de jeg kan finde rundt omkring koster lidt mere, 499kr.. Mit spørgsmål er bare, om hvis jeg f.eks. køber noget fra samme mærke (TP-LINK), vil jeg så stadig kunne benytte mig af min gamle ogs? Her tænker jeg 1x ved router, 1x ved PC og så 1x ved min PS4.

For jeg kan se at Elgiganten har en D-link til 499, samt Føtex har en TP-Link til 499, men jeg kan ikke lige se nogen særlig forskel på de to.. Så hvis der ikke er den store forskel, og jeg kan bruge min gamle også, så er det jo en TP-Link jeg skal købe.. :)

Har haft søgt lidt rundt på nettet, men synes det er lidt en jungle når det kommer til internet løsninger..

Fortsat god aften.

Hilsen
Gerner
zeppo
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2017 21:10:54
Svar/Indlæg:
23/1
Jeg mener de fleste powerline kan køre sammen, men hvis du benytter security delen deri bør du holde dig til et enkelt mærke. Et hurtigt kig på dba.dk viste fx den her: http://www.dba.dk/andet-wirele... Måske det kan dække dit behov?


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
27-07-2017 21:36:51
Svar/Indlæg:
589/101
Jeg er ansat hos Elgiganten, så fandt lige ud af, at jeg kunne få en D-Link DHP601AV2 til 340 kr... Så den røg i kurven i stedet. :)
Det fungerer ganske fornuftigt, men jeg undrer mig dog lidt over at de begge hyler en smule. Håber lidt det forsvinder efter lidt timers brug.

Men det var faktisk en ganske fin en du ellers havde fundet på DBA.. :) Ja faktisk noget bedre end hvad jeg endte med.. Vil prøve her en anden dag, om min gamle TP-Link kan fungere med min D-link.

Jeg siger i hvert fald tak. :)