Underligt problem med ASrock Z77 Pro3

Bundkort / CPU d.  06. august. 2017, skrevet af Cocio21
Vist: 1414 gange.

Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
06-08-2017 10:27:15
Svar/Indlæg:
4981/47
Hey folkens

Jeg har det "problem" at jeg i bios ikke kan ændre på hverken det ene eller andet ifh til Volt/Ram setting, overhovedet 😛

De forbliver på de aktuelle settings uanset hvad jeg prøver at sætte dem til... Og det er noget spøjst, da jeg dengang jeg skiftede til den E3-1240 Xeon, netop måtte hive mine Corsair DDR1866 ram ned på DDR1600 for at ramcontrolleren ikke tiltede halvvejs i windows boot, og det var der ingen problemer med.

Og det "eneste" jeg har gjort siden da er at :

Købe nye ram @ 2x8GB DDR1600

Smidt vand på systemet igen/opgraderet til et GTX670 fra mit gamle GTX460

Skiftet thermal pads på VRM og pasta på sydbroen.

Smidt en frisk Windows 7 install ind (dog er SSD formateret med GPT og ikke MBR, bundkortet køre dog stadig i legacy bios/uefi mode, og uden fast boot slået til)


Men jeg kan ikke lige lure at noget af dette skulle kunne fastlåse settings i bios, eller finde nogen med et lignede problem med min Google-fu 😛

Nogen der har oplevet noget lign eller har en ide om hvad det kunne handle om ? Jeg har ellers absolut ingen problemer med noget som helst og system´et er klippe stabilt 🙂


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Cocio21 d. 06-08-2017 17:00:51.
Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
04-09-2017 06:28:58
Svar/Indlæg:
4981/47
Da jeg havde et lign problem med at få iGPU til at slukke på den 2600K jeg købte og smed i for ikke så længe siden, tog jeg fat i ASRock.

De foreslog at reset CMOS/bios, og jeg hev batteriet engang, og kunne derefter blot lave en /facepalm og ellers være glad for at iGPU controls virkede igen og den nu var slukket 🤣