Jeg er mere spændt på AMD's omtale af Infinity Fabric metoden til deres grafikkort. Infinity Fabric er det de bruger i Ryzen til at "lime" (ifølge Intel 😲 ) CPU'er sammen til flere. Ryzen 5 og 7 består f.eks. af 2x4 sat sammen.
Hvis de kan gøre det samme med Vega så de får flere GPU'er klistret sammen til at stå over for OS som en enkelt?
I øvrigt er der også rygter om at Asus arbejder på et uofficielt X2 Vega kort med 2 GPU'er...
#1 Hvad hjælper det når selve spil producent ikke implanterer det i selve spillet :yes:
Indtil videre har DX 12 været nytteløst.
Når hvert andet nyt spil har det, så køber jeg 3 kort igen. ikke før.
Det er vel også et spørgsmål om behovet for CF og SLI og al den skæld ud det har fået med microstutter og dårligt supporterede titler.
For mig at se har CF/SLI aldrig rigtig givet mening. Har man et kort af ældre dato vil det næsten altid bedre kunne betale sig at sælge det og købe et større nyt kort. Det eneste der giver mening er hvis man i forvejen har det bedste single-kort og vil have mere ydelse - så er man nødt til at gå CF/SLI vejen. Men det er trods alt så minimalt et marked og meget få brugere der betaler den slags penge, at udviklingsomkostningerne ved at lave drivere osv slet ikke kan betale sig.