Kan man skifte lydkable i kabinet

Diverse d.  11. august. 2017, skrevet af xzipet
Vist: 1739 gange.

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2017 10:53:15
Svar/Indlæg:
378/136
Hej,

Jeg har et kabinet fra Deepcool hvor der er frontmonteret lyd udtag til headset som er gået i stykker, kan denne ledning skiftes og hvor kan man købe sådan en henne, hvis det kan skiftes?

På forhånd tak
Klump

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2017 11:09:10
Svar/Indlæg:
447/2
Hvis du er ferm med en loddekolbe, så kan du sagens.

https://www.elextra.dk/details...

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2017 11:11:51
Svar/Indlæg:
378/136
Ok - så ferm er jeg sku ikke lige det er også selve stikket til ørelapperne der er blevet lidt løst i fatningen

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
11-08-2017 11:30:48
Svar/Indlæg:
4983/48
Det er nok nærmere et mini jack som det her du tænker på ikke ? 🙂

http://www.tomshardware.co.uk/...

De er rimlig ens på kabinetter, ofte er det samme mini-jack "box" der loddes på et lille stykke PCB.

Det sagt, husk at prøve at banke stikket på dit headset et par gang mod en hård overflade, forsvinder problemet er det stikket på headset den er gal med og det er ofteste der problemet ligger, også er det et nyt headset/stik der skal til.

Jeg kan godt lodde et nyt jack på et PCB, men tvivler på jeg har evnerne til at gøre det godt nok på et headset kable 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 11-08-2017 11:31:30.

Vognen

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2017 12:34:18
Svar/Indlæg:
411/38

Det er nok nærmere et mini jack som det her du tænker på ikke ? 🙂

http://www.tomshardware.co.uk/...

De er rimlig ens på kabinetter, ofte er det samme mini-jack "box" der loddes på et lille stykke PCB.

Det sagt, husk at prøve at banke stikket på dit headset et par gang mod en hård overflade, forsvinder problemet er det stikket på headset den er gal med og det er ofteste der problemet ligger, også er det et nyt headset/stik der skal til.

Jeg kan godt lodde et nyt jack på et PCB, men tvivler på jeg har evnerne til at gøre det godt nok på et headset kable 😛

Cocio21 skrev d. 11-08-2017 11:30:48

Jeg har faktisk lige loddet et nyt 3.5 mm mini jack på et sæt hovedtelefoner for min gamle far. Det var ikke så svært. Det største problem var at min loddekolbe ikke kunne blive helt varm nok, og så kunne jeg ikke få mit tin til at binde ordentligt på stikket ... men det gik, og nu virker det fint 🤣

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
11-08-2017 12:55:33
Svar/Indlæg:
4983/48

Okay min kolbe er heller ikke det bedste, den er faktisk skidt-billig, men varm kan den blive, nok til at det er for meget nogen gange 😀

Jeg har også lært at flux/resin er et must hvis man vil have et godt og pænt resultat igen og igen, og det hjælper SÅ meget på at tin binder ordenligt 🙂 Jeg har køb en Kester pen på Aliexpress, syntes den er nemmere at have med at gøre, men det fås i alle afskygninger ifh til påførselmetoder, også som tin med resin core 🙂

CRKrogh

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2017 16:27:06
Svar/Indlæg:
169/5
Tin med flux-middel kan du få i enhver elektronik-biks. Hvis du ikke skal bruge ret meget, så gå efter højt sølvindhold. Man må ikke bruge bly længere, og erstatningen for det har ikke helt de samme egenskaber.