Ligner umiddelbart en kæmpe skuffelse. Vega 64 kommer ud over et år efter GTX 1080 og performer kun omtrent på samme niveau og bruger væsentlig mere strøm. Den vandkølede version af Vega bruger 400-500 watt og alligevel kan den ikke solidt out performe et reference design 1080.
Ville ikke kalde det et rigtig godt køb. Du kan stadig få et nyt 1070 for omkring 3100 i Danmark. Når man udgiver et produkt 14 måneder efter en konkurrent forventer man at det enten konkurrer på primært performance eller pris. Det bedste Vega gør er at ligge side om side i mens det bruger mere strøm. Value for 1070 stiger jo i betragtning af, at man kan have haft glæde af det kort i 14 måneder nu.
#29 Med tiden kan man godt være heldig, og historisk set tager det altid tid før AMD kort rigtig folder sig ud. Det samme gjorde sig gældende med FuryX vs 980Ti. Der var 980Ti den klare vinder ved udgivelsen, men med tiden er FuryX trukket fra.
Der MÅ da også alt andet lige være noget der er gået helt galt med drivers og den nye arkitektur. Hvordan +60% forøgelse i mhz ifht FuryX ikke kan give mere er mig en gåde - og at der overhovedet ingen arkitekturforbedringer skulle være giver heller ingen mening. Chippen er jo også gigantisk - er det bare tom luft der er i den? Jeg forstår virkelig ikke hvor det går galt...
#34 Power Limit øger jo blot strømforbrug og mhz muligheder, men jeg tænker at der må være noget at hente i arkitekturen og de nye teknologier som AMD bringer på bordet. Altså uden for rå power og mhz men driver og optimeringer. Ellers har de fyldt GPU'en op med compute power til workstation markedet så halvdelen af den ikke bliver brugt når man gamer. Det er der mange der har spekuleret i.
Læsestof 🙂
https://www.computerbase.de/20...
Dansk
https://translate.google.dk/tr...
Ifølge OCUK skullle priserne stige!
http://wccftech.com/amds-rx-ve...
:no:
Er godt nok skuffet over AMD, havde virkelig håbet på der endelig kunne komme lidt konkurrence. Men ikke nok med, at de kommer 14 måneder forsent med et utilfredsstillende produkt så har også snydt anmeldere og forbrugere ved at annoncerer en salgspris som kun galdt for en kort periode så anmeldelserne er baseret på en pris som ikke er retsvisende. Det er dårlig stil. Hele deres launch har været en fiasko.
JayZ2cents har også udtalt, at han ikke længere vil anbefale vega kortene samt ikke længere vil modtage review samples men købe dem selv.
Er godt nok skuffet over AMD, havde virkelig håbet på der endelig kunne komme lidt konkurrence. Men ikke nok med, at de kommer 14 måneder forsent med et utilfredsstillende produkt så har også snydt anmeldere og forbrugere ved at annoncerer en salgspris som kun galdt for en kort periode så anmeldelserne er baseret på en pris som ikke er retsvisende. Det er dårlig stil. Hele deres launch har været en fiasko.
JayZ2cents har også udtalt, at han ikke længere vil anbefale vega kortene samt ikke længere vil modtage review samples men købe dem selv.
Så fortsæt med at købe Nvidia 😛
#56 Det er skide træls at AMD ikke bare kan frigive deres watt-værdi som Nvidia, men i stedet skal vise for hele systemet. For noget af det Vega har fået høvl for er jo strømforbruget, og hvis de tal de skriver i dit link er rigtige, så er der jo stort set ikke nogen forskel på Nvidia og AMD. Hvor er industristandarden! 🤣
#56 Det er skide træls at AMD ikke bare kan frigive deres watt-værdi som Nvidia, men i stedet skal vise for hele systemet. For noget af det Vega har fået høvl for er jo strømforbruget, og hvis de tal de skriver i dit link er rigtige, så er der jo stort set ikke nogen forskel på Nvidia og AMD. Hvor er industristandarden! 🤣
Reviews har ikke taget højde for de 3 modes (power saving, Balanced og Turbo) samt undervolting.
På OCUK forummet er der flere brugere som har postet billeder af deres Vega 64 setup med elmåler og det er slet ikke så højt efter lidt tweaking
Reviews har ikke taget højde for de 3 modes (power saving, Balanced og Turbo) samt undervolting.
På OCUK forummet er der flere brugere som har postet billeder af deres Vega 64 setup med elmåler og det er slet ikke så højt efter lidt tweaking
Giver det virkelig mening, at teste et grafikkorts strømforbrug ved andet end dets maksimale performance og idle?
Giver det virkelig mening, at teste et grafikkorts strømforbrug ved andet end dets maksimale performance og idle?
I tilfælde som her hvor du mindsker strømforbruget med 90 watt på bekostning af 2-3 fps ville jeg mene ja.
Et tysk site har undervoltet og overclocket Vega 64/56 og fået nye resultater. Vega 56 har de fået op og yde lige under et 1080 og til -70 watt, så vi er på niveau med et 1070 strømforbrug. Det er altså vildt!
https://www.hardwareluxx.de/in...
#69 Det er fordi AMD skal kunne garantere at deres produkt virker i selv de mest ekstreme situationer, som de mest lukkede kabinetter, og selv på de varmeste dage af året, i alle lande (selv de varme). Desuden er ikke alle chips ens, så der vil med garanti være forskel på hvor meget folk kan få ud af at undervolte dem. Man ser det samme på CPUer, hvor de skal kunne garantere at deres chip virker, selv på de dårligste bundkort, med de dårligste PSUer, med de mest ustabile suplies, og det er derfor at vi oftest har mulighed for at overclocke vores gear. Vi har muligheden for at tilpasse hardwaren til præcis de kølemuligheder som vi selv ligger inde med, og det rum vi sidder i, og den tid på året, som vi nu bruger kortet (sidst nævnte er nok sjældent brugt), hvor producenterne bliver nødt til at lave deres clocks generelt til alle situationer, og derfor går med livrem og seler.
Der er igen tvivl om at jeg gjorde det helt rigtige ved at vælge GTX 1080 Ti over VEGA 64 LC :yes:
Vega 64 LC version skuffer må jeg sige. Mere eller mindre samme pris som billigste GTX 1080 TI kort, latterlig høj strømforbrug, kun 8 GB vram og tros den pris kun ydelse som et GTX 1080 non TI.
VEGA 64 LC er lidt et flop i mine øjne, undskyld AMD fans men vega er ikke så imponerende i mine øjne med den pris, strømforbrug og ydelse :no:
#91 Din graphics score burde ikke blive påvirket af din CPU. Jeg tænker ikke på den totale Firestrike score. Umiddelbart burde din graphics score være højere end lidt under 19000 da det er hvad jeg får i stock settings.
Hvad får du i Firestrike graphics score?
Jeg kører 950 på ram og 1100/1100 og +50% på Power limit og får 22600